• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DJI Phantom

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
Sv: DJI Phantom

Kul med alla Phantom flygare, men det finns alternativ. Nu hoppas jag att kunna vara med i er exklusiva skara trots att jag nu beställt en Walkera QR 350 FPH.
Walkeran är i format och utrustning väldigt lik Phantom. Precis som med Phantom finns dom med olika utrustning vid leverans. Den jag beställt har fast kamera med överföring till displayen i styrenheten. Vill man kan man montera annan action kamera typ Go Pro. Hoppas kunna vara med vid något tillfälle framåt sommaren för att kunna lära något av er andra och förhoppningsvis ha någon kunskap att dela med mig av.

Hälsar Lars Rehnström
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Välkommen i gänget.
Här finns inga krav, mer än att gilla radiostyrt.:D
Toppenkul att du köpte en Walkera, skall bli kul att träffa dig och få se den.
Ha en fin dag.
MVH KEJO
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Kul med alla Phantom flygare, men det finns alternativ. Nu hoppas jag att kunna vara med i er exklusiva skara trots att jag nu beställt en Walkera QR 350 FPH.
Walkeran är i format och utrustning väldigt lik Phantom. Precis som med Phantom finns dom med olika utrustning vid leverans. Den jag beställt har fast kamera med överföring till displayen i styrenheten. Vill man kan man montera annan action kamera typ Go Pro. Hoppas kunna vara med vid något tillfälle framåt sommaren för att kunna lära något av er andra och förhoppningsvis ha någon kunskap att dela med mig av.

Hälsar Lars Rehnström

Är den billigare än Phantom, kanske också att satsa på ?
 

Hallstein

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Norge
HBK-Nr
10379
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Monterte en ARRIS 2000 gimbal og måtte åpne Phantom'en for å lodde inn ledninger etc. Da ble det også en runde med mattsvart spraylack på toppdeksel og understell. På nettet finnes det også mange fine forslag til lakkering :)
 

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
Sv: DJI Phantom

Walkeran håller ett lägre pris mot Phantom, detta gäller oavsett vilken utrustnings nivå man väljer. I mitt fall med kamera och överföring till styrenheten är priset omkring 6 500:-. När jag sökte på nätet såg jag att Hobby Equipment i Ystad hade lägst pris med 5 995:-.
När jag skulle beställa i mellandagarna visade sej att man hade 15 % rabatt på allt i butiken, vilket innebar att jag kom ner till 5 095:-.
Priset i all ära men samtidigt är det så att jag bor i Linköping och där finns även grossisten för Walkera (Carrocar). Det innebär att jag lätt får tag på reservdelar när behov uppstår samtidigt som jag har närhet till support.
Leverans av maskinen är nästa vecka, spännande.
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Nej jag vill inte ha en inbyggd kamera, eftersom de hela tiden blir bättre och bättre, därför blev det denna bestyckning.

DJI Phantom 2 Zenmuse
DJI Video Down Link AVL58 - komplett videolänk
Xtreme Link Spiro 5.8 Ghz antenner
FPV Flight Display 7tum TFTLCD
XT60 kontakter (1 par)
DJI Phantom battery 2200mAh
DJI IOSD mini för Naza V2
DJI Phantom FPV Monitor Stand
DJI Phantom2 - Vision Propeller

Allt från Pitchup.se
 
K

Kenneth E

Guest
Sv: DJI Phantom

Nej jag vill inte ha en inbyggd kamera, eftersom de hela tiden blir bättre och bättre, därför blev det denna bestyckning.

DJI Phantom 2 Zenmuse
DJI Video Down Link AVL58 - komplett videolänk
Xtreme Link Spiro 5.8 Ghz antenner
FPV Flight Display 7tum TFTLCD
XT60 kontakter (1 par)
DJI Phantom battery 2200mAh
DJI IOSD mini för Naza V2
DJI Phantom FPV Monitor Stand
DJI Phantom2 - Vision Propeller

Allt från Pitchup.se


Mycket bra val. Detta kommer att "lira" bra ihop och du kommer att få mycket nöje med denna kombination. Detta är i mitt tycke en bättre kombination tack vare zenmuse kamera gimbal. Varför?? Jo tack vare att Zenmuse kompenserar på både roll o nick vilket resulterar i rak horisont vid filmning och det gör inte kamera gimbalen för Vision modellen.
Ett stort lycka till.

Kenneth
Borgholm
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

NU, har den kommit! :spinny:
Efter 5 timmars arbete med att montera ihop den med alla mina tillbehör, ( jag är van vid att jobba med el och finmek som automations- och ellärare sedan många år) kom jag till den stora stunden.
Ok det är becksvart ute men vadå, den syns ju kanon med alla sina blinkande lampor.
Allt funkar som det ska, flyger som en dröm, provar att slå av kontrollen för att se hur den beter sig, efter några sekunders blinkande far den som en projektil upp mot himlen, hjärtsnörp, försöker starta kontrollen inget händer, den svävar där uppe helt utan min kontroll börjar så sakteliga röra sig mot sjön utanför tomten, nu är hjärtinfakten inte långt borta.
Så efter en evighet, enl mig börjar den sakta men säkert att ta sig tillbaka mot tomten och sänker sig snyggt ner mot startpunkten.
Att sedan höra grannarnas kommentarer, vad f-n va det, kan iof kompensera lite av min "nära döden upplevelse när hjärtat stod still.

Film kommer när jag har återhämtat mig något.
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Hej RC-kamrater.
Det var ett roligt inlägg, jag har inte vågat försöka detta ännu:D:D:D:D
Däremot hade jag samma upplevelse som du med grannar.
När jag monterat ledlisten runt Phantomen så var jag ute på kvällen och flög, frugan var ute med hunden och när hon kom till parkeringen där vi bor stod några och diskuterade vad det var dom såg på himmlen, lungn sa frugan det är bara min gubbe som är ute och leker:D:D:D.
Men var är han undrade dom för jag stod ju på bakom huset och syndes inte:D
Alla fick sig ett gott skratt.:D:D:D
MVH KEJO20
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Ja, man kan skratta nu när allt gick bra men jag förstår nog hur du kännde dig när den flög iväg. Det måste ha varit en hemsk upplevelse att stå där och inte kunna göra något. Tur att den är lite intelligent och kommer hem själv.
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Här kan ni se min först film, lång? Ja! Oklippt? Ja! Men ett första försök som jag tycker är helt ok.
Filmning i mörker med GoPro rekomenderas ej. Mao ingen film från första mörkerflygningen men från första flygningen i dåligt dagsljus.
Håll till godo.

Phantom 2 Första. - YouTube

Med vänlig hälsning,
 
Toppen