• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DJI Phantom

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Jaha, då var det min tur att trilla dit. Det blev en Dji Phantom II med Zenmose + videolink, monitor mm. Tyvärr är denna nya modell slutsåld men bör komma vecka 2. Så det är bara att vänta. Handlade gjorde jag på Pitchup.se
Visa bilaga 79881
Tacksam om du rapporterar om den så att det blir min tur nu.
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Jag titta på en lämplig väska till The Phantom. Hittade denna på Clas Ohlson

Väska | Clas Ohlson

och Pichup har en väska som är direkt anpassad till Phantom

DJI Phantom FlightCase

det skiljer 1000 kr men då får man skära ut Pick N Pluck skum själv så det passar.

Någon som vet om det är lätta att skära ut och anpassa väskan själv eller finns det bättre väskor?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: DJI Phantom

Et brukbart verktøy for tilskjæring av skumplasten er en brytblad kniv.
Ser ut til at CO har limt skumplast på topp og bunn og to skiver som skal tilpasses. Her kan en legge ut enhetene som skal lagres slik at alle deler ligger fritt for kontakt med andre deler og helst slik at det blir et par cm med plast mellom deler i samme lag. Tegn konturene med en tusch penn og kutt etter linjene. Enkelt når en kan kutte gjennom et lag - mer problem om en må forme skåler i en større kloss.
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Jag titta på en lämplig väska till The Phantom. Hittade denna på Clas Ohlson

Väska | Clas Ohlson

och Pichup har en väska som är direkt anpassad till Phantom

DJI Phantom FlightCase

det skiljer 1000 kr men då får man skära ut Pick N Pluck skum själv så det passar.

Någon som vet om det är lätta att skära ut och anpassa väskan själv eller finns det bättre väskor?

Classes väska är inte tillräckligt djup , du får montera av landningsstället var gång och i det sitter kompassen monterad så det blir inte bra tror jag.
Leter själv efter väska då jag tycker orginalväskan är för dyr, har tittat lite på små hårda resväskor med tillräckligt djup men inte hittat rätt än.

Lars
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Jag var å tittade på den stora idag måtten är yttermåttet på väskan.

Den är 48x35cm innemått höjden kunde jag inte mäta.

Den var väldigt fin å rejäl och ett bra pris men jag har inte alla mått på maskinen än så det blir att avvakta tills den kommer.
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Höjden är 19 cm, bredd och längd utan proppar 30×30cm med proppar 49×30 eller 42×42cm beroende på hur man stäler dom.
Lars
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Toppen