• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DJI Phantom

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Sök Tyska Ebay på "Dji Phantom Vision V2" och man ser tydligt att det är många som vill sälja nu. :D:D:D

Jag väntar och ser för här blir en förändring på priserna:)
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Hittar du något intressant så hör gärna av dig. Vågar man köpa där tror du? Här köpt mycket på Ebay men inte för så mycket pengar. Vill givetsvis ha en med kamera. Läste att det finns ett träningsprogram att köpa för DJI. Kanske kan vi köpa det ihop ?
Ser att den billigaste nu som jag hittar kostar 8878:- från Tyskland.
Det fanns billigare från USA men då åker man väl på moms?.
 
Senast ändrad:

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: DJI Phantom

Det finns två versioner av Phantom 2, Phantom 2 Vision och Pantom 2. Den förra är komplett med kamera och FPV (frist person view) . Den andra saknar kamera och FPV men är förberedd med en stabiliserad kamerahållare för tex. en GoPro kamera. Det finns ett par andra Phantommodeller också. Här är en sammanställning på hur de olika modellerna är utrustade:
DJIPhantom.jpg

Tyvärr tycks bilden bli förminskad när jag skickar upp den så den blir knappt läsbar. Jag vet inte om det går att lägga in bilden i orginalstorlek.
 
Senast ändrad:

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Kan du lägga upp länken på sidan som du hittade denna info på istället!
Tack på förhand.
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Det finns två versioner av Phantom 2, Phantom 2 Vision och Pantom 2. Den förra är komplett med kamera och FPV (frist person view) . Den andra saknar kamera och FPV men är förberedd med en stabiliserad kamerahållare för tex. en GoPro kamera. Det finns ett par andra Phantommodeller också. Här är en sammanställning på hur de olika modellerna är utrustade:
Visa bilaga 79668

Tyvärr tycks bilden bli förminskad när jag skickar upp den så den blir knappt läsbar. Jag vet inte om det går att lägga in bilden i orginalstorlek.

Det blev nog lite fel, phantom2 är förberedd för en gimbal men den ingår inte däremot har den samma batteri som i vision2.
Så har man inte kameran tillkommer den plus gimbal och någon form av fpv.

Lars
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Det är ju en djungel med var för modell man skall köpa. Vill givetvis ha en med kamera. Men vilken ?
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Jaha, då var det min tur att trilla dit. Det blev en Dji Phantom II med Zenmose + videolink, monitor mm. Tyvärr är denna nya modell slutsåld men bör komma vecka 2. Så det är bara att vänta. Handlade gjorde jag på Pitchup.se

image.jpg
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Jaha, då var det min tur att trilla dit. Det blev en Dji Phantom II med Zenmose + videolink, monitor mm. Tyvärr är denna nya modell slutsåld men bör komma vecka 2. Så det är bara att vänta. Handlade gjorde jag på Pitchup.se

Visa bilaga 79881

Sedärja! Nu börjar det likna något., nu kan vi documentera lergökaträffen ordentligt från ovan.ser fram emot en träff kanske på skutesjön som är lämpligt med stor fotbollsplan.

Lars
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: DJI Phantom

Ja, jag åket oxå dit med en Phantom 2 vision. Det finns en återförsälare i Höganäs Pitchup.

Allt är Kejos fel som lägger ut sådana trådar :D men kul ska det bli.


Jaha, då var det min tur att trilla dit. Det blev en Dji Phantom II med Zenmose + videolink, monitor mm. Tyvärr är denna nya modell slutsåld men bör komma vecka 2. Så det är bara att vänta. Handlade gjorde jag på Pitchup.se

Visa bilaga 79881
 
Toppen