• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bygge MB-613

F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Två dagar med målning. det börjar ta sig, man ser ljuset i tunneln
icon_lol.gif


Funderar på att laga Påskmiddag här i morgon
icon_rolleyes.gif
måste ju testa att det funkar
icon_lol.gif


I köket felar ju fortfarande en sektion av överskåpen, det blir ett vinkelskåp från bänkens slut, någon form av ursågad vägg och upp till taket
icon_smile.gif
Nja, ni får se sedan.

Sedan är bestämt att alla luckor ska sprutlackas (blanksvart)
icon_cool.gif
.

Jo , hur det än är, så är det mycket kvar
icon_confused.gif


Å så vet jag om att stolarna är väldigt röda, och med ett väldigt GULT handtag :twitcy:

Nu tar jag ledigt för i dag :p

by300.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Bygge MB-613

Hej Lasse!

Det blir ju kanonfint!:)

Kör hårt, väntar med spänning på fortsättningen!

Ha det gott!
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Nåja, Påsk eller inte, här fortsätter jag att bygga, just nu pågår limning av panelerna till portalen , själva bågen är klädd och belysningen funkar :p (Bild kommer när det blivit mörkt :D )

Sedan målas det hejvilt i pannrumet av golvlister och hörnlister :rolleyes:

GLAD PÅSK ALLA
smb.gif


Limmning i Gitarrverkstaden .

by301.jpg


Pannrumet upptaget också .

by302.jpg
 
F

F.d. 28653

Guest
Sv: Bygge MB-613

Härligt att se att det rular på. Blir fint det där, kul att se att någon använder lite käckare färger än vanliga ljusa/vita färger. själv är man fast i orginal trästuk, panel och annat så man ser ådringen, lite olika bets funkar ju med. Helt rätt med en pärleport. :wink:
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Idag blev det inhandlat och monterat en riktig köksbelysning, 6 X LED "Superled" eller vad det hette ? tot 6w i allafall, lyser så in i norden :D och platt som en pankaka var den, total höjd, säkert mindre än 10 mm. Vetja ? stod det 4000 någonting. ljusstyyrka alltså :rolleyes: Edit: Ljusfärg skulle det stå

Tänk på att det mesta är svart i detta kök, och inget fummlande med photoshop el liknande. Nu måste jag också sätta dit en avskärmande list i framkant skåp, Lena som är kortare än mig fick nästan sätta på solglasögon .

by305.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Snickrade vidare i bussen i går, trots att grabben min var på besök (han sover ju länge på mornarna
icon_lol.gif
men inte jag )


En tröskel mellan hallen och sovrumet, eller rättare sagt mellan hallen och lastrumet (sängen kommer 70cm ovanför.
Tröskeln blev klädd med matta, man kommer att kunna dra ut saker från lastrumet även denna väg. Den innehåller två kanaler, en för el-kablar och en för avloppsvatten, därför är den ganska bred.

by312.jpg


by313.jpg


Fortsatte även med resten av överskåpen i köket, (den felande länken liksom) "klädde även av den första delen, nu ska det lackas i stället.
Det blev mer ombonat nu med "väggen"

Uppmonterat på prov, väggen skall kapas till rätt längd i nederkant, och "Stolpen" skall få U-lister limmade + alla andra lister naturligtvis.
I framtiden ska nog "Halloween luckorna" få rökfärgat glas m belysning innanför :D

by309.jpg


by310.jpg


by311.jpg
 
F

F.d. 13774

Guest
Sv: Bygge MB-613

Snygg inredning Lasse!!

Du får gärna komma och snickra lite på min buss om du vill!

/ Kim
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Ja, då är vi igång igen , efter flera dagars "arbetsvägran" :D (måste ta en paus ibland)
Håller också på att förbereda sängkammaren och det underliggande stuvutrymmet, ska ned och svetsa bakgavenl nästa månad

by315.jpg


Första lagret , grundat och klart. :)

by326.jpg
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

I går kväll micklade vi med bussen igen, Lena målade klart och jag förberede sovrumet för den kommande nya bakgaveln, när vi var klara så satt vi och fikade, Lena satt i en badenbaden på bakgavellyften och jag inne i sovrumet.
Nu hör det till saken att fjärrdosan till lyften låg bredvid mig inne på golvet......:D
KUNDE INTE LÅTA BLI ATT TRYCKA PÅ "VICKA KNAPPEN" , (Det skulle jag kanske inte ha gjort)
Dog_in_toilet.gif


by331.jpg
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Räkna med att du får måla själv i fortsättningen.
:cool:

Hehe... Nej då , det är lungt :p

Har micklat lite med lister och "hatthyllor" dom senaste dagarna, dessutom vår EB-värmare som råkade komma under golvet i matsalen :D

Fixade en utblåsslang dill den ! Ska bara till ett fint "Utblås" sedan :cool:

by333.jpg


Satte golv-brädor på upphöjningen....

by334.jpg


Stereo/hatthyllla blev modifierad och nästan klar :p

by336.jpg
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Visst ja, i går monterade jag en nedre kylskåpsventilation/servicelucka, hur viktig är den övre ? själva skorstenen ska naturligtvis dit också, men den övre ventilen, är den ett måste ????:rolleyes:
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Bygge MB-613

Montera även en fläkt bakom kylen så får du extra fart på luften.
Markko.
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Tack för svaren, då får jag väl montera det andra också då :D Vet inte riktigt vad det är för konstigt kyskåp jag köpte, provade det i verkstaden ett dygn, och fick UPP temperaturen till +5,5* på läge ett ? när det stod på läge fyra så höll det -2,7 . Det finns sex lägen :twitcy: är det ett frysskåp jag hittat :swoon:
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Bygge MB-613

Hej lasse det kan vara så att när du provar i garaget så får du mycket luft
runt i kring men när det sitter på plats i bilen så blir det mycket varmare bakom
pga trångt utrymme då får det arbeta mer.
Markko. :cat::msn_cat:
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Jamen då så :p blev orolig när ölen frös för mig :D
 
Toppen