• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bygge MB-613

F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Det var då inga problem med Husvagnssvenssons :p dom skickade ett nytt innan jag hann skriva färdigt på datorn, + att jag fick lite bonusgrejor ...

I går kväll hade jag ro i kroppen, så det blev en snickar kväll med lite småpul, dessutom
är jag ledig i två dagar nu, och varmt är det ute :D så hoppas på att "Se bra ut" snart :wink:


Avskottad, framkörd och varmkörd ...

by115.jpg


Börjar kännas väldigt hemtrevligt när man får dit lister , det är dom små små detaljerna som göret ....

by118.jpg
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Ja då så, många svettdroppar blev det :D OCH sågblad....

Kl 08.15 nu i morse..

by256.jpg


TjoHej....

by257.jpg


Här är det handjaga som gäller.... drygt..

by258.jpg


Hehehe.......

by259.jpg


Nu går jag hit med kaffet en stund :p

by260.jpg


MEN TITTA HÄR VILKET OTROLIGT FLYT JAG HAR :twitcy:
Ett av fästena visste jag skulle hamna vid denna balk, jag var förberedd på att få såga ur den på insidan en massa.. = drygt.. Men se.........:D nästan exakt mitt i prick, mitt i balkens släta yta , I´m happy ...

by262.jpg


Nu blir det frukost i solen, Salami omelett m rostat bröd.....
Kanske fortsättning följer senare i dag ..:rolleyes:

by261.jpg
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Nja, det blev fönsterfoder och karm i dag, blev nog biten av en latmask tror jag :D
Nåväl, vi får vänta med slipning, spackling och målning till försommaren..

Nu får det bli Tv`n och en tallrik :p

by264.jpg


by265.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53074

Guest
Sv: Bygge MB-613

Måste få säga att jag är svårartat imponerad av ditt arbete. För mig som låste in slöjdläraren i virkesförrådet (olyckshändelsevis, faktiskt!) satte undervisningen i träslöjd djupa spår. Fast inte några brukbara tyvärr. Antagligen en direkt följd av slöjdlärarens misstänksamhet och antipati mot mig under resten av skoltiden...

Det är kul att följa byggen av olika art som finns på HBK. Tack för att vi får göra det!

Hälsning/Kjell :D
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Bygge MB-613

Det blir bra! Har också sådana fack. Monterade dessutom in pyttesmå lampor i taket ovanför varje fack.

Hälsningar
Alve
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Vad satte du för lampor ? jag vill ha led belysning i facken ! (svagt som 17)

Nu är dom klädda och ligger i källaren på tork :) dom där ovala kremöljerna :D
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Bygge MB-613

Jag råkar ha ett lager pyttesmå 6V-lampor. Jag seriekopplar två och två. Har visat sig bra bl.a. i skåp. Har använt dem även i instrumentbrädan. Består endast av glas och två tunna ben. Har två i serie där en är instegsbelysning och en i skåpet ovanför kockpit. Har fungerat utan byte sedan 1995. Kan skicka över två för test om du är intresserad. Vill du ha fler får du kalkylera med 10:- st.

Hälsningar
Alve
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Tack Alve för erbjudandet ! Tror nog inte det blir belysning i dom små facken i allfall, :p då syns ju allt skräp vi stoppar dit .........

Nu är jag klar med all 220V på denna sida bussen också, skönt, så nu har c-tec laddaren ett eget uttag bakom förarstolen och kommer att bli fastmonterad på väggen där.. uttag under bordet .. osv... fungerar gör det också :D

I bland undrar man vad man håller på med, vilken tid allt tar, suck........
Här är det inte bara att luta sig tillbaka och tänka att nästa vecka kommer våran nya buss inte ....... No no no ...
Oj.gif


"Hemmabyggd" kabelkanal , nu ska urfrästa golvlister dit också, (över resten av kablarna)

by282.jpg


Klädda "Kremöljer"

by281.jpg


"Får jag ihop detta tro"

by280.jpg


Nu måste jag invänta löningsdagen så jag får köpa mer plåster (aj aj), hörnlister, panelskivor (dyra som f:n), och annat virke . mm..mm.. , snart dax att bygga sovsalen :D, men först ska jag köra ner bussen till en plåtverkstad, vi ska svetsa dit en helt ny bakgavel i sället för dom dörrar som nu sitter där...... men det kanske jag redan har sagt.

Tjo ....
 
Senast redigerad av en moderator:

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Bygge MB-613

Ta med kameran till plåtverkstan! Vore kul att se arbetets gång.
Alve
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Hej alla..

Nu har det hänt något igen,
29.gif


För första gången sedan september tror jag, är köket någolunda renplockat från verktyg och skräp, dom flesta listerna och panelbitar har hamnat på plats :p snart är det tom. dax för kryddhyllor och dylika "Options"

by284.jpg



Men vad gör han nuuuu dåå
shockkk.gif


by288.jpg


Hmmm.........:rolleyes:

by290.jpg



A-Ha... Pärleporten
eusa_dance.gif


by294.jpg


I dag blir det en massa 12v dragning, och även storstädning i verkstan...
72118.gif
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Hmm.... Har just nu gjort slut på 10 meter kabel ? sedan var det slut i min påse med sladd
typotux_102.gif
fick fram ström från härifrån och därifrån till belysningen i portalen och till sovrumet, sedan var det bara slut :eek:

Nåväl, frun har i allafall beslutat att vi ska åka in till "storsta`n" så kan då hoppa in på ÖB !

Kanske återkommer senare i em. ;)
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Jomenvisst :p

Tillbakelse från staden, ...... rusade ut i verkstaden och till bussen...

KOLLA vad jag hittade , som sedan passade perfekt i hålet som jag inte hade gjort då..
Fattas bara en tunn ram nu, som ligger på tork i källaren..

drunk.gif
lagerfeuer.gif


by296.jpg
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Bygge MB-613

Det händer lite just nu, tappade lusten efter dom sista två snöfallen. Men...nu, ligger i allafall div lister målade i källaren, kökslister och dom till "hatthyllan" ovan matsalen, mm.. fönsterfodren ska ned i källaren i morgon.
Vågad färgkombination blir det i denna buss
icon_twisted.gif
Svart, Engelsk röd och grått ....vi gillar inte bleka / för ljusa inredningar
icon_cool.gif
Lite hemmligt ska det vara :D
 
Toppen