• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bygga plåtis på Ducato skåp!

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
20190310_201739.jpg
Lite hemarbete!! Korta av resårmadrassen till ca 183cm.. ja ni som inte öppnat en säng innan.. det är ingen raket konst då jag jobbat med sängar i många år!
Har man bara riktiga avbitar tänger, lite spraylim så är det enkellt, jag har ingen symaskin till att korta tyget så det viker jag om under sängen!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Jag förstår att du inte är så onödigt lång så du kan korta, i spanien så är det oftast 190cm längd på sängen som gäller så sängkläderna håller det måttet. när jag låg på sjukhuset så var ju sängen för liten och det tog man ingen speciell hänsyn till.
Många tvärbäddade Plåtisar har ju korta sängar eftersom bilen inte är mer än 200cm bred sen tillkommer ju inredning och ev, isolering.
 

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Bengtic; kanske onödigt kort!! Haha
Ibland är det bra, som du säger så är inte plåtisarna så breda invändigt, med mina 165cm funkar 183 bra!
I lumpen så sov en kille i sängen jämte mej, han var 208cm, han fick ställa pallen bakom sängen till sina fötter!!

Merca Affe: hoppas att du blir nöjd med stolarna o att dom går att snurra!!
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Bengtic; kanske onödigt kort!! Haha
Ibland är det bra, som du säger så är inte plåtisarna så breda invändigt, med mina 165cm funkar 183 bra!
I lumpen så sov en kille i sängen jämte mej, han var 208cm, han fick ställa pallen bakom sängen till sina fötter!!

Merca Affe: hoppas att du blir nöjd med stolarna o att dom går att snurra!!
Otur,bälteslåsen passade inte till mercedes bälte så det blev inget
Att köpa nya såna kostade ca 1000 st :))
 

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Tack Affe det lär jag göra, riktigt bekväm med LFK kärna med polyeter på!

Vad tråkigt!! Var dom inte skruvade i stolen så att du kunde byta dom till Merca låsen?
 
Senast ändrad:

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
20190209_172730.jpg
Hej Dan!
Förstår inte riktigt vad du menar?? Men
den enda avluftningsventil/ ventilation är en Heki Midi 50x70 taklucka, som jag köpt i delar av olika på blocket!
 
Toppen