• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera.

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool: Idag var jag in till Teknikmagasinet och köpte, en trådlös färgkamera med ljud, 4 kanaler på 2,4 ghz upplösning på 628x582 pixlar, ljuskänslighet 2 lux, för : 799,00 kr
Den kopplade jag ihop med min 12 volt 10 tum LCD TV här hemma för att kolla om det var något att sätta på Husbilen. Jag blev positivt överaskad vad bra man såg med den lilla kameran som bara är, 23 x 23 x 23 mm stor, jag tänker att sätta in den i ett eget positionsljus på takräcket, diskretare går väl inte att ha en backkamera? med tanke på stöldrisk?

Tjena. :cool:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera.

:cool: Ber om ursäkt Eva. Man blir lätt fartblind, när man får någon teknisk mojäng att sätta prinskorvarna i . Annars är det lite tunsått med dom kvinliga tillropen i den här tekniska grenen av klubben, fråga inte mig varför? Puss på dig i alla fall.

Tjinge ling Hasse P.;)
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera.

:cool: Hej Flickor och pojkar, medelar härmed att, driva min kamera med ett niovolts batteri är inte så lyckat, bilden varade i ca: 2,5 tim i kylan,jag kopplade upp kameran med 12 volts adaptern då verkar det inte vara några problem.

Jag tar och köper Leifs förslag om att montera den i bakrutan,även om det inte blir någon ljud återgivning,så hålls kameran ren och fin i stället.

Tjinge Ling Hasse P.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.598
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Backkamera.

Hasse P, har du torkare med spolning på bakrutan? Om inte, så får du samma problem med sikten genom rutan som genom en oskyddad kameralins monterad ute.
 

Leif-143

FD HBK Medlem
Inlägg
426
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021
Sv: Backkamera.

heja westfalia

hoppas ingen ringer o cancellerar din order.
önskar jag beställt som du gjorde...

men det verkar som om ullaredskameran funkar bra, trots smutsiga rutor, 299kr vs 9999kr ger en massa rapsolja att köra på i sommar.
eller nu... det beror bara på hur bilprovningen ser på mitt däckbyte, oljeläckage och mellanlager.

oljeläckaget finns inte längre, men motorn är fortfarande lite "kleggig" .....
han ville väl inte bli smutsig om fingrarna.....
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera.

:cool: Jo du kölis, tanken var nog att man skulle slippa kabeldragning i det här fallet,till kameran som var plaserad på takrelingen, men nu är det fast kabel som gäller till backljuskontakten.

Gunnar du har en poäng där med att det blir solkit på bakrutan, jag tänker därför att preparera bakrutan med de här ny medlet: Nano sikt , om nu det hjälper.

Tjinge Ling.
 

Homecar

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Olofström
HBK-Nr
225
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera.

Min kompis "Burstner" köpte en övervakningskamerapaket på Lidl .Kostade lite över 200 kr.Där har man vattentät kamera och allt annat utom monitorn.Kameran är också infarröd.Kanske ett billigt och bra alternativ.En bra sak behöver inte alltid vara dyr.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Backkamera.

Alla pratar om backkameror.....

Varför skall man fotografera ölbackarna ?

Det är väl bättre att bara lasta in dom från Bordershop o åka hem o korka upp....

DS
 
F

F.d. 3153

Guest
Sv: Backkamera.

"Bästa backkameran är respektive som går ut och viftar."

Hmm..? Nån som testat att hänga "den kameran" i en dyckert på husknuten...:wink:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.680
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera.

Nu har jag frågat Hasse vad en dyckert är för något. Han bara tittar på mig och flinar. Jag vet faktiskt inte vad det det är! Kan någon föklara vad det är jag ska hänga i!
;) :D :rolleyes:
Backkameran Eva
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera.

:cool: Hej RESPEKTI- i - V- EVA och alla andra för den delen, nu är dom ovetenskapliga testerna gjorda till full belåtenhet.

Beträffande DYCKERTEN får den återgå till tjänsten som Harhängare.

Ps Eva, där hägs haren upp efter jakten med enris instoppat i innanmätet, och innanmätet är, ja det vet du?

Tjing H-P:wink:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.680
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera.

Tackar för lektionen, nu vet jag att dyckert är en spik utan huvud! Men varför heter den dyckert? Huvudlös spik vore väl enklare, tycker en som inte kan något om spikar, skruvar och dylikt.
Ang. backkamera så tror jag att man invaggas i falsk säkerhet och förlitar sig på denna manick alltför mycket. Den är nog väldigt bra till att upptäcka t ex barn som möjligen leker bakom bilen och dylikt. Jag tror också att det krävs en del träning för att läsa av den lilla monitorn som visar vad som finns bakom bilen och hur långt avståndet är. Jag har ingen erfarenhet av backkamera utan detta är bara vad jag tror!

Eva HBK 9
 
Toppen