• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera.

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool: Idag var jag in till Teknikmagasinet och köpte, en trådlös färgkamera med ljud, 4 kanaler på 2,4 ghz upplösning på 628x582 pixlar, ljuskänslighet 2 lux, för : 799,00 kr
Den kopplade jag ihop med min 12 volt 10 tum LCD TV här hemma för att kolla om det var något att sätta på Husbilen. Jag blev positivt överaskad vad bra man såg med den lilla kameran som bara är, 23 x 23 x 23 mm stor, jag tänker att sätta in den i ett eget positionsljus på takräcket, diskretare går väl inte att ha en backkamera? med tanke på stöldrisk?

Tjena. :cool:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera.

Frankia
Den typen av omvandlare har jag och den har fungerat utmätkt i fyra år.
Låste omställningsknappen med lite silicon och monterade den i skåpet inne i bilen bakom kameran.Tog ström från ett bakljus.

Mvh Håkan J
 
F

F.d. 18301

Guest
Sv: Backkamera.

:mcride: Hej alla glada campare .
Jag har precis köpt en navigator med backkamera på ellos , för 999:- Den kom med 26 länder förinstalerat och går på sirius 111 . Jag tyckte det var ett jätte bra pris , man brukar inte få en navigator för under tusenlappen .:rolleyes: Och en kamera i färg på köpet som kan kopplas till navigatoren .
 
F

F.d. 24299

Guest
Sv: Backkamera.

Vad är fördelen med backkamera mot tex. backsensorer?
Sensorerna verkar vara enklare att montera och underhålla ( inga skititga linser) ingen stöldrisk, avstånd redovisas i cm. Bara en fundering:


Thomas och Frances:)
 
F

F.d. 29748

Guest
Sv: Backkamera.

:mcride: Hej alla glada campare .
Jag har precis köpt en navigator med backkamera på ellos , för 999:- Den kom med 26 länder förinstalerat och går på sirius 111 . Jag tyckte det var ett jätte bra pris , man brukar inte få en navigator för under tusenlappen .:rolleyes: Och en kamera i färg på köpet som kan kopplas till navigatoren .

Fantastiskt pris 999:-, hittar inget som liknar detta i Ellos katalogen.
Vad var det för ordernummer på den?
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Backkamera.

Har hört att backsensorer kan missa en smal stolpe tex..

Det kom från en försäljare av backkameror... kanske det inte är riktigt sant.

Vi valde en backkamera utan visir, som vi ångrar, eftersom den kräver en rengöring innan man kan backa efter körning på skitiga vägar.

Har klagat och leverantören gör en uppgradering till visirkamera.

/DS
 
Senast redigerad av en moderator:

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera.

Jag har också undrat över om hur stor risken är att en backindikator missar en stolpe. Har försökt testa på en anläggning som var uppsatt som reklam hos en handlare men blev inte riktigt klok på hur det skulle fungera i verkligheten.
Är det någon som har praktisk erfarenhet? Antingen av att det har lyckats eller misslyckats med någon stolpe an vanlig vägmärkestyp.

Hälsn EssoJ
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera.

Beställde i Söndagskväll, fick ordererkännade på mejl på det låga priset. Idag fick jag telefonsamtal från ELLOS där man förklarade att det var fel pris (skulle vara9990:) och därför vägrade dom att leverera till det lägre priset, antingen skulle jag få leverans till det högre priset eller en avbokning av ordern. Jag valde det sistnämnda.
Hejs
Claes M
 
F

F.d. 18301

Guest
Sv: Backkamera.

:mcride: Hej .
Jag har inte fått nått samtal än , ringar dom och vill annulera ordern så går jag inte med på det . Det står klart o tydligt att dom inte får ändra priset hur som helst , bara om det är på grund av saker dom inte kan påverka . Och det är inte detta , jag läste igenom deras stadgar . Så jag ringar konsumentombudsmannen och hör mig för hur det är med den saken , jag tror inte dom får bryta ett ingånget avtal som dom har lust till . Jag tittade på deras hemsida och priset ändrades inte förrän 13,30 idag , då hadde dom redan börjat ringa folk . Så kan man inte göra , så lät ska dom inte slippa undan . :mad:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.679
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera.

Detta ärende hoppas jag att vi får följa, det är mycket intressant!

För övrigt har jag bekanta med backkamera som numera har silvertejp i högra hörnet uppe bak på bilen. En trädgren var i vägen som inte backkameran såg!
Jag blir ibland utskickad för att agera "backkamera". Jag ser även grenarna som inte kameran ser. Dessutom har jag multifunktion!

Eva HBK 9
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Backkamera.

Till VW Westfalia.
Kan du vara snäll och hålla oss underrättade om vad KO säger om detta.
Har själv beställt samma Navigator i Söndags och har en Orderbekräftelse som säger att jag har köpt denna Navigator med Kamera för 999:-.
Arne HBK13.:cool:
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera.

Dom hade gaska billiga saker.
Själv blev jag inspirerad av Hasse och har köpt 3 st små färgkameror à 150:- och en takmonterad 9" monitor för 1200:-. Kamerorna sätter jag i extraljus från Biltema.
Projektet borde sluta på 2 000:- och då har jag 3 kameror.
Vi får se hur det går......:wideeyed:

/Nisse
 
F

F.d. 18301

Guest
Sv: Backkamera.

:mcride: Kollade på ellos idag , där står faktisk att dom har skickat den . Med kolli nr ,
och allt . Så vi får se om den faktisk kommar , dom har inte ringd mig än så länge . Så ko tyckte jag skulle vänta och se . Så jag vänter .:cool:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera.

:cool: Tjena Pöjkar , jag var inne i Peking i dag, och fick en ny kamera, Nu ska här hårdtestas med kameran på Dyckerten, kvicksilvret står på 11,4 - så det vill till om kamerakräket blir lika het som den förra, jag medelar resultatet efter köldtesten.

ps. Herr Nilsson, det var roligt att kunna insperera, dig och kanske flera.
Westfalia, vi följer dig med spänning.

DS. Peking= Norrköping.
 
Toppen