• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

1000 mil Fiat

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: 1000 mil Fiat

Bra Ni är nøjda.Det är inte dom här iaf.:rolleyes:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t70932/
http://www.husbilsklubben.se/forums/t71941/
http://www.husbilsklubben.se/forums/t71735/
http://www.husbilsklubben.se/forums/t70750/
http://www.husbilsklubben.se/forums/t70978/
http://www.husbilsklubben.se/forums/t69294/

Visst ser man många skriver om trassel,så inte
är det konstigt att man undrar på dom här bilarna!
Det tråkiga är ju att det här bara är lite utav
alla klagomål.
Som tur är,är det många som inte har nåt trassel.
Ottar
En övervägande men tyst majoritet (= hälsan tiger still), av husbilister med Fiatbas är nöjda! Det finns kanske >50.000 Fiat(?) enbart i Sverige att jfra med kanske 500 Ford? Om nu Fiatbas vore så dålig som Ottar ger sken av, så borde Fiat redan ha försvunnit från husbilsmarknaden och inte tvärt om! Marknaden (= vi många) har alltid rätt och består av oss nybilsköpare som fritt kan välja den produkt som vi helst vill ha och då dominerar Fiatbas stort!

I en Tysk undersökning klassas fö Fiat som den bästa husbilsbasen före Mercedes som placeras på andra plats! Ref; http://www.husbilsklubben.se/forums/attachments/74088d1375100530-fiat.tif.
Ytterligare "argument" för Fiatbasens kvalite. Concorde som marknadsför sammanlagt 30 produktvarianter Åm 2013, bygger 15 av dessa på Fiatbas inkl Iveco (= de stora antalen) och 15 på MANbas! Märkligt nog finns varken Ford, Renault, etc i sikte - tror att Concorde väl känner till och har utvärderat vad de "stoppar in i sina husbilar"(!), eller har de fel?

Tycker att det är ledsamt när inte vi som är nöjda Fiatinnehavare ska få vara just nöjda som flera uttrycker ovan, utan alltid ska förses/mötas med argument att våra husbilar är sämre än vad vi själva vet om - nej tack till sådan info!

Bättre i en tråd som denna att beskriva sådant av allmänt intresse, egna erfarenheter och iaktagelser och då även positiva som kan komma andra Fiatägare till del!
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: 1000 mil Fiat

Tack Relax. Skälet till att vi att vi öppnade tråden kom sig av att när vi beställde vår nya hb i höstas, med Fiats halvautomat, förtogs en del av glädjen av alla katastrofinlägg om hur dålig Fiat i allmänhet är och halvautomaten i synnerhet. Vi ville bara förmedla att det funkar bra så långt. I förrgår, på väg hem från Åland träffade vi på ett tyskt par i Käringsund med en sprillans ny helintegrerad. Dom berättade att dom precis bytt från en med Mercedeschassi vilken dom inte varit helt nöjda med. Men det kan ju förstås också bero på otur. Eller måndagsex om man så vill.
 
Senast ändrad:

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Sv: 1000 mil Fiat

Lite husbilserfarenhet av drivlinor .Första husbilen var en Pilot för snart 30 år sedan , den var på Peugeot , den skar ihop vid 8000 mil.som tur var var det en garanti på motorn till 12000 mil så det kostade inget för mig.Andra bilen en solifer på Fiat som gick problemfritt i 15000 mil .Tredje en Real Lite som gick bra fram till 30,000 mil sen blev det vissa startproblem som ingen kunde lösa då men som visade sig vara en otät packning .Fjärde bilen en Elnagh på Ford Transit och då blev det problem,hade den ett år och under det året renoverades växellådan 2 ggr , bakaxeln 3 ggr , det sista som hände under det året var att båda framhjulslagren byttes ut .Därefter en Triple E som också kördes i 30,000 mil utan större problem .Sen 2 st Kabe på Fiat som kördes i drygt 30,000 mil utan problem.Visst tändes det någon lampa ibland som verskstan måste släcka , men inget annat . Nu har jag en Burstner på Fiat som rullat 7,000 mil utan problem , på den har jag en automatlåda som enligt vissa inte är en automatlåda , men den växlar automatiskt utan problem .Sevallbo
 

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: 1000 mil Fiat

Om nu Fiatbas vore så dålig som Ottar ger sken av, så borde Fiat redan ha försvunnit från marknaden!!

Ytterligare "argument" för Fiatbasens kvalite. Concorde som marknadsför sammanlagt 30 produktvarianter Åm 2013, bygger 15 av dessa på Fiatbas inkl Iveco (= de stora antalen) och 15 på MANbas! Märkligt nog finns varken Ford, Renault, etc i sikte - tror att Concorde väl känner till och har utvärderat vad de "stoppar in i sina husbilar"(!), eller har de fel?


Ja här får man ondt i sin Fiat ;) :) tycks det!!!

Relax,det är inta JAG som ger sken av det här med Fiat förstår du vel!!!!
Det är alla skriverierna om Fiat som ger sken av det.

Du kommer ständigt tilbaka till dom här Concorderna,som använder i stort sätt
Fiat/Iveco baser.
Det finns inte konstigt als,då dom här byggen väger mellan 5 ock 7 tonn,ock i
den viktklassen är det i stort sätt bara Fiat/Iveco som bygger chassin,så dom
har inget val.


Varför använder inte Concorde Fiat/Iveco i bilar över 7 tonn,men använder i stort sett MAN??I den störste Centurion används Mercedes. Varför det tro??

P.S. Nu står jag i tur att byta husbil,så jag har väl sjålv inget val,men måste
tacka ock buga ock ta imot Fiat själv!? Jag åker 2 - 2500 mil om året,så jag
hoppas inte jag är av dom härra man leser om her inne ock på HBK-facebook.:rolleyes:
Min nuvarande bil,en -08,har inte gjort ett enda hyss på dom här åren.Kan man hoppas på det etter 6 år ock 15000 mil med en 2,3 ltr Fiat?? Hmmm.........:confused:

Ottar
 
Senast ändrad:
F

F.d. 21092

Guest
Sv: 1000 mil Fiat

Vad jag har hört och läst så är det sällan problem med 3,0 liters motorerna, dock har vissa av dom fått problem med 6 växel. Min service kille sa, 3,0 motorn är en av dom bästa på marknaden, va glad att du inte har 2,3 liters motorn. Så jag blev tvungen att fråga vad problemet var med dom. Fiat har visst tagit ut för mycket effekt ur den lilla motorn så det finns inte så mycket säkerhetsmarginal kvar plus dom nya miljökraven. Och när det gäller miljökraven så är det mjukvaran dvs programmet som styr motorns dator som är problem med. Ett tips jag fick som har 3,0 motor är att aldrig segdra den på 6 växel och inte köra under 80 km/h på 6 växel (det är så mycket vridmoment så vissa har dragit sönder 6 växel med vridet)
 

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: 1000 mil Fiat

Har haft en 5 växlad 2.0l Bensin 1988 såld vid 10000mil, en 5 växlad 2.8Tdi år 2000 såld vid 7400 mil och nu en 6 växlad 2.3l Jtd år 2008 som gått 3000 mil och alla Fiat, aldrig haft några som helst problem med någonting gällande chassi, motor eller drivlina...
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: 1000 mil Fiat

Ja här får man ondt i sin Fiat ;) :) tycks det!!!
Relax,det är inta JAG som ger sken av det här med Fiat förstår du vel!!!!
1) Det är alla skriverierna om Fiat som ger sken av det.
2) Du kommer ständigt tilbaka till dom här Concorderna,som använder i stort sätt
Fiat/Iveco baser.
3) Det finns inte konstigt als,då dom här byggen väger mellan 5 ock 7 tonn,ock i
den viktklassen är det i stort sätt bara Fiat/Iveco som bygger chassin,så dom
har inget val.
4) Varför använder inte Concorde Fiat/Iveco i bilar över 7 tonn,men använder i stort sett MAN??I den störste Centurion används Mercedes. Varför det tro??
Ottar
Ska besvara din skrivning så gott det går med ref till resp siffra 1-4 i din text ovan, även om jag tycker att det känns lite överflödigt;

1) Du har har själv valt ut trådarna/skriverierna ovan men jag begriper inte vad du vill eller kan bevisa med just dem. Jag tycker inte att det är spec konstigt med trådarnas innehåll förrän det att du nyttjar dem som du gör - att misskreditera Fiat med dem. Det ställer jag inte upp på, därför att det blir helt fel;
a_Midsommar haveri vår Fiat/adria (inget konstigt recall finns tydl, vanlig fiat-serv!
b_Fiat växellåda (snälla du vem har inte råkat ut för felsignalering, gäller alla märken inget märkligt eller konstigt)
c_Hjälp, Felkod P0402 och motorlampan lyser (ett enskilt fel se även e)
d_Kraftlös Fiat (enskilt fel ... )
e_Motorlampa tändes och snart semester..... (samma som c, dvs i två trådar)
f_Kopplingshaveri på väg i Tyskland (ett enskilt fel, koppling på garanti inget konstigt)

Kommentarer; se resp tråd och obs att c och e borde vara samma tråd = behandlar samma bilägare, samma husbil och samma enskilda "fel/problem"!

Samtliga av dig utpekade feltrådar(?) verkar mest utgöras av enstaka fel, de hade nog relativt enkelt klarats ut om en etablerad Fiatverkstad eller likvärdig kompetens anlitats. Du blåser med din typ av aningslös sammanställning upp dem till typ massfel som dessutom underförstått enbart skulle gälla Fiat, det anser jag är helt fel och ett omöjligt underlag för sådana påståenden. Om något är galet verkar kunniga serviceverkstäder enligt dina exempel a-f) vara de sista som konsulteras, tom när garantier, mm finns kvar att utnyttja. Med få undantag tycks man mest frossa i gissningar om "lösningar" av i flera fall oklart beskrivna problem (tom vilken produkt det gäller), vilket i många fall inte gynnar dem med problem som söker kunskap (gäller sedan självklart inte bara Fiat men det finns ju flest av just dem).
2 & 3) Helt korrekt, Fiat tycks verkligen veta vad de gör och vad de är riktigt duktiga på samt varför, så givetvis även Concordeorganisationen - fler konkurrenter finns men de är kanske inte lika målinriktade och starka som Fiat (i sitt valda segment).
4) Fiat har säkert bestämt sig för vad de vill och ska vara duktiga med och lägga sitt krut på = det de vill vara bäst på! En uppenbart vinnande affärside utifrån den verklighet vi kan avläsa. Jag kan inte se något fel i att begränsa sig och koncentrera sig till det man vill vara bäst på, ingen kan vara bäst på allt (en utmärkt och jordnära strategi tycker i varje fall jag)!

Betr den största Centurion som du tar upp så är den så vitt jag vet av Åm 2014. Betr försäljning är den och de tyngsta tidigare Concorderna också givetvis fina men blir ekonomiskt ouppnåeliga för de flesta av oss, tror inte heller att de säljs i några större antal. Gissar att Concorde i första hand säljer och baserar sin ekonomi på sina husbilar i sortimentet upp till 7 ton - de övriga tyngre varianterna blir det säkert inte så många av per år troligen <100.

En rak nyfiken fråga Ottar, eftersom du driver dina åsikter så hårt; har du själv någon som helst egen ägarerfarenhet eller likvärdigt av Fiat från säg någon av de 3 senaste generationerna av Fiat baslinor?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: 1000 mil Fiat

Statistikk er kult, om 0,1% av alle biler har en fel så vil det for Fiat/husbil i Sverige tilsvare 50 biler. For Ford/husbiler 1 på 10 år eller mindre - tilsvarende for de andre chassi.

Ser vi på klagene her på forumet med muligvis 8000 Fiat så skulle vi ha 8 defekte biler med 0,1%. Det vi har sett er omlag 4 dvs. 0,05% - det tilsvarer en klage pr 20 år på Ford/Renault/MB!
 

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: 1000 mil Fiat

Fler konkurrenter finns men de är kanske inte lika målinriktade och starka som Fiat (i sitt valda segment).

Har du själv någon som helst egen ägarerfarenhet eller likvärdigt av Fiat från säg någon av de 3 senaste generationerna av Fiat baslinor?

Dom här är Enskilda fall,säger Relax!! Va då?? MÅNGA Enskilda fall,ock
det ska inte hända nya bilar,ock förstöra folks semester!!!!!!!


Från 5 till 7 tonn finns inte alternativ til Fiat/Iveco,ock det är i den klassen
dom flesta stora HB byggs,som Concorde,N+B,Carthago ock vidare,alla
med Fiat/Iveco. Derav bara Fiat/Iveco i den här klassen.

Vad gäller dom delintegrerade ock integrerade under den här vikten,vet
vi ju nu att HB-tilverkarna använder Fiat då dom tilpassar byggen efter
HB-tilvärkernas spesifikasjoner,samt lågast pris.Pengar sparat är pengar
tjänat.HB-tilvärkarna tittar nog lite mindre till kvalitèn på bilarna,då dom
i dom flesta fallen.är så där.

Mina ärfarenheter av dom här,är från stor-distribusjon,inte som husbil,
men samma chassin.Här kjörs dom betydligt hårdare en vad husbilar
kjörs,så där ser man tydligt vad dom går för,ock driftsäkerheten
skiljer ska Ni veta.

Här kan man sammanlikna rakt upp ock ner dom Enskilda produkterna,
då man har flera fabrikat representerade.Det kansje är nogot utav orsaken
till at jag inte kan förstå när man lovprisar det här fabrikatet.


Utav det skälet ville jag kunna välja chassit själv,när jag ska ha ny husbil.
Det går ju inte i dag!!:mad: Här bestämmer HB-tilvärkarna vilcken bil man ska ha.

Min nya (snart) husbil,blir nog av det skälet,även Fiat.
För husbil ska man ha :)


Ottar
 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: 1000 mil Fiat

Oj, tydligen så är det stora problem med Ford Transit. Jag hittade detta:

Ford Transit

Ujujuj bara problem som diskuteras... Det lustiga är att det mest är problem med Ford som kommer upp... Skitbil!!;)


Det vi i alla fall vet är att Fiat är tillräckligt bra för majoriteten av köparna. Om de var så totalt usla skulle alla istället köpa andra märken. Det finns ju alternativ.
De som inte vill ha Fiat gör ju givetvis bäst i att inte köpa en Fiat.
Man skall vara nöjd med sitt köp.
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: 1000 mil Fiat

Hej

6500 mil med Fiat 130 hk 2007.

Inte ett ända problem!
Har dock bytt kamrem efter serviceboken.

Kanska vi har haft tur men hoppas det fortsätter så:)
 

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: 1000 mil Fiat

Oj, tydligen så är det stora problem med Ford Transit. Jag hittade detta:
Ford Transit
Ujujuj bara problem som diskuteras... Det lustiga är att det mest är problem med Ford som kommer upp... Skitbil!!;)

Hoppas du läste dom Enskilda linkar du henvisade til.
:p Ja du Roger.Här va inte mycket till problem,men det
visste vi ju redan!

Konstigt du inte hittade den här linken då......;)
Här snackar man riktiga problem,tyvärr...........
om man läser linken under här. :wideeyed:

Google

Det får inte va` så!! Jag blir snart Fiat-ägare!!:confused:


Ottar
 
Senast ändrad:

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: 1000 mil Fiat

Hej
6500 mil med Fiat 130 hk 2007.
Inte ett ända problem! Har dock bytt kamrem efter serviceboken.
Kanska vi har haft tur men hoppas det fortsätter så:)


Va bra!! Så vil jag min nya (snart) husbil ska uppföra seg med !!!!
Roligt att höra.

Ottar
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: 1000 mil Fiat

Google:

søkeord: problems ford transit
resultat: Omtrent 53 600 000 resultater (0,27 sekunder)

Google:
søkeord problems fiat ducato
resultat: Omtrent 949 000 resultater (0,15 sekunder)

hmmmm :D;)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: 1000 mil Fiat

Følger opp Rusken med litt mer begrensende google søk:

problems motorhome fiat ducato
Omtrent 149 000 resultater (0,35 sekunder)

problems motorhome ford transit
Omtrent 102 000 resultater (0,30 sekunder)

Hva dette betyr med 80% av husbilene på Fiat Ducato basis skulle fortelle noe om forholdet.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: 1000 mil Fiat

Statistikk er kult, om 0,1% av alle biler har en fel så vil det for Fiat/husbil i Sverige tilsvare 50 biler. For Ford/husbiler 1 på 10 år eller mindre - tilsvarende for de andre chassi.

Ser vi på klagene her på forumet med muligvis 8000 Fiat så skulle vi ha 8 defekte biler med 0,1%. Det vi har sett er omlag 4 dvs. 0,05% - det tilsvarer en klage pr 20 år på Ford/Renault/MB!
Håller med dig Knut, statistik är otroligt värdefullt "rätt använt" för dem som förstår vad de vill med den, dess innebörd, kvalite på underlag och själva redovisningen, etc. Statistik kan förstås vara väldigt farlig använd "i fel händer", "lögn och förbannad statistik" är inte ovanliga uttryck i många otillräckligt resp dåligt beskrivna upplägg, sammanhang och grundunderlag!

Det roliga med din statistik i denna tråd blir om den används på Sevallbos inlägg 23 ovan;
¤ Sevallbo har enligt sin egen beskrivning haft en Ford i ca 1 år!
¤ Under ägartiden har han haft 6 st som jag tycker är allvarliga fel, spec map den korta tidrymden; vxl-lådan har måst renoveras vid två (2) olika tillfällen, bakaxeln har bytts ut tre (3) ggr och båda framhjulslagren har bytts ut en (1) gång!

Ur detta skulle man kunna tycka att det var en riktigt kvalificerad "måndagsbil", denna Ford. Frågan är bara om det är ett bra underlag att utnyttja i statistiksammanhang (Knuts ovan) - då kanske det (nästan) blir som i Ottars olika övningar/påståenden/bedömningar!

Dessa Sevallbos Fordproblem pajar skändligen Knuts beräkning/statistik ovan. Enbart Sevallbos Ford har med detta ex förbrukat hela Fords årsransoner de närmsta 120 åren (= för HBK's del). Det finns säkert fler HBK-are med Ford problem (och även Fiat) vad det nu är för problem(?) som ska tas med i statistiken! Med detta ex vill jag bara visa hur farlig statistik kan vara i händerna på dem som är ovetande och skapar resp läser statistik trots att de inte är så bevandlade i statistikens grunder/mysterier.
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: 1000 mil Fiat

Følger opp Rusken med litt mer begrensende google søk:

problems motorhome fiat ducato
Omtrent 149 000 resultater (0,35 sekunder)

problems motorhome ford transit
Omtrent 102 000 resultater (0,30 sekunder)

Hva dette betyr med 80% av husbilene på Fiat Ducato basis skulle fortelle noe om forholdet.

he-he, nå er vi igang med galskapen ;)

Knut dro vel søket mot england og det engelske markedet, hvor transit, anglia og fete pølsebiter til frokosten er som hellige kuer å regne.:D


Jeg drar søket mot tyskland hvor representasjonen i markedene vel er mer som snittet i europa tenker jeg:

problem wohnmobil fiat ducato
Omtrent 50 700 resultater (0,17 sekunder)

problem wohnmobil ford transit
Omtrent 192 000 resultater (0,29 sekunder)

Og sett i forhold til din siste setning i innlegget jeg kopierte....
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: 1000 mil Fiat

Som tidligere kommentert, statistikk er kult og kan brukes til mye forskjellig.

Har selv en gang diskutert statistikk med forskningssjefen på Statistisk Sentralbyrå - for norske det var i riktig gamle dager med Aukrust - bror til forfatteren. Vi ble fort enig om at en kan tolke de fleste statistikker som vi selv vil, og at utsagnet "Det finnes løgn, forbannet løgn og statistikk" er korrekt.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: 1000 mil Fiat

Hoppas du läste dom Enskilda linkar du henvisade til.
:p Ja du Roger.Här va inte mycket till problem,men det
visste vi ju redan!

:p: Hrmmm håller inte med, nog fanns det långt fler som hade fel på sina Fordar i min sökning än vad det finns medlemmar som har problem med Fiat här i forumet:rolleyes:

Givetvis var inlägget gjort med glimten i ögat. Det jag ville få fram var att man får svar efter vad man frågar och var.
I brist på vettig statistik får man helt enkelt försöka bilda sig en egen uppfattning. Samtidigt får man vara lite försiktig med att sen sprida sin egen åsikt/tro som en absolut sanning..;)

Jag hoppas du blir lika nöjd med din Fiat som jag har varit med mina.:)
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: 1000 mil Fiat

Utav det skälet ville jag kunna välja chassit själv,när jag ska ha ny husbil.
Min nya (snart) husbil,blir nog av det skälet,även Fiat.
För husbil ska man ha :)
Ottar
Jag vill verkligen gratulera dig till din framtida nya Fiatbaserade kvalitetshusbil Ottar, trots din ostrukturerade kritik av just Fiat som bas för husbilar!

Sedan några avslutande kommentarer som jag bara måste rafsa ner;
1) Om jag var som du Ottar och verkligen trott på mig själv betr Fiat i enlighet dina tidigare inlägg, så skulle jag aldrig i livet ha mage att köpa en Fiat, utan vad som helst i övrigt.
2) Det finns nog nytillkomna Fiat innehavare som inte mår särskilt bra av sådan husbils-/Fiatkritik som framförts här, kanske blir de lättade när just du nu köper en Fiat!
3) Betr ditt påstående om Fiats brist på konkurrenter i klassen upp till 7 ton = om du skulle ha rätt så finns det ingen annan tillverkare som är i stånd att konkurrera med Fiat (och då är väl Fiat tom bättre än vad jag tror).
4) Om jag skulle valt ut något negativt som Fiat dessutom borde skött betydligt bättre än vad de gjorde, så skulle jag valt att peka på "sålletproblematiken". Dvs vattenläckageproblemen vid vindrutan och ner i motorrummet, på Fiats delintegrerade hytter (2006/7). Trots allt var inte "sålletproblemet" så farligt för produkten" men sådde mycket oro och problem för väldigt många nyblivna husbilsägare 2007!

Som jag skrivit tidigare, det där med statistik är svårt och skall tas med många nypor salt och med kritisk inställning!
 
Toppen