• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

1000 mil Fiat

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: 1000 mil Fiat

Jag vill verkligen gratulera dig till din framtida nya 1.Fiatbaserade kvalitetshusbil Ottar, trots din ostrukturerade kritik av just Fiat som bas för husbilar!

2.Som jag skrivit tidigare, det där med statistik är svårt och skall tas med många nypor salt och med kritisk inställning!


1.Jag tackar Relax,för hans lyckoönskningar beträffande en
evt.Fiat-baserad ny husbil.Efter vad man läser här som ägare upplever,kan det behøvas!

Jag registrerar ennu en gång at Relax sejer det är JAG som
kommer med ostrukturerande kritik.Det är ju fel.Jag lägger fram vad som skrivits här,då dom flesta här på sajten lovprisar det här fabrikatet,ock inte tittar på vad HB-kolleger utsats för,med förstörda semestrar med mera.

Kolla även HBK`s facebooksida. Kom även ihåg att det inte är VI som bygger bilarna.Det är bilfabrikerna,vicka vi inte har inflytande på.Undrar om inte nogon tar det här personligt,ock
får mycket ont i sin Fiat,ock dom ser ej vad som hänt med HB-kollegor ock deras fordon!!:wideeyed:

Hur som hälst...Dom flästa,går jag ut i från,har rätt vad gälder SIN bil,som du Relax,ock visst är det gött att en del är lyckliga i sina husbilar,ock nøjd med kvalitèn!! Inget är bättre!

Sen att dom kör såpass många mil med bilen,att det finnas et basis at uttala sej på.Hoppas även jag blir nøjd,ock att Ni inte skojar,så jag får en skit-bil !!:rolleyes:

Sej..är det konstigt man engasjerar seg,när man ska slänga iväg så mycket pengar på nogot man är lite tveksam på,bortsätt då från vad Ni 10 - 12 stycken här säger ock lovprisar.Men.......
oavsätt---Husbil ska man ha! Ska man köpa en
Mercedes-baserad husbil kanskje?:rolleyes:Om det finns längre då!?UTAN automat.


2.Så är det vad som skrivs,ock allvarlighetsgraden på felen.Är det ett blink-ljus som ständigt går sönder,eller är det kopplingar ock växel-lådor??

Titta på dom här 4 vad som skrivs,ock märk Er vicka fel som beskrivs.Är det skillnad från bil til bil?

Använd gärna Google översättare:

https://translate.google.no/?hl=no&tab=wT#en/sv/

Google

Google


Google

Google

Ottar
 
Senast ändrad:
H

Husbilgolf

Guest
Sv: 1000 mil Fiat

Min landsman tar fram några som har haft problem. Det finns ingen producent som gör 100 % felfria bilar. Ingen! Det är få som har "trassel", inget kul naturligtvis, men om man ser på hur många som har Fiat som bas - och hur många som aldri har problem, så tror jag procentuellt att Fiat är minst lika bra som andra märken!
Jag hyrde 2 olika Ford innan jag köpte första husbilen. Båda Ford hade problem (en måtte byta 2 cylinder vid 5 mil, den andra rök oljepumpen redan vid 3000 mil), så jag har ingen Ford. Andra berättar att just Ford är felfria och underbara!
En kompis köpte en riktig fin och ny helintegrerad Rapido på Mercedes i 2011. Hela automatlådan gick sönder vid 4500 mil. Så nu har även han bytt!
Jag hadde också ett felmeddelande i displayen i mai. En liten sensor var bruten. Motoren gick att köra, men med reducerat kraft. Fiat-verkstaden tok hand om det. Annars har jag under 5 år nu åkt ca 9000 mil i mina 3 husbilar på Fiat utan andra problem och är mycket nöjd! :)
 

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: 1000 mil Fiat

Min landsman tar fram några som har haft problem.
Jag hyrde 2 olika Ford innan jag köpte första husbilen. Båda Ford hade problem (en måtte byta 2 cylinder vid 5 mil, den andra rök oljepumpen redan vid 3000 mil), så jag har ingen Ford. Andra berättar att just Ford är felfria och underbara!

Det var då Ford va Ford,Christian! Nu är det inte det längre.Efter 2006/2007 används
PSA-drivlina i dom här,ock motor-problemen försvann!!

Bra du är nøjd med din bil.Hoppas även jag blir det. Jag kör nog mycket längre
med dom en vad du gör ser jag.Dina blir knapt innkörda innan du bytt!!

Ottar
 
H

Husbilgolf

Guest
Sv: 1000 mil Fiat

(Jag kör nog mycket längre
med dom en vad du gör ser jag.Dina blir knapt innkörda innan du bytt!!)

Den förste gick 2500 mil, den andra 4500, den "nya" från mai 2012 har nu gått 2800. Men den kommer jag att ha länge! (tror jag..........)
 

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: 1000 mil Fiat

:spinny:Jag får väl sluta med att påpeka fel på
dom här Italienarna.

Snart har jag väl efter statistiken,nogot
sånt som cirka 80% utav medlemmarna
här på HBK som ovänner!:rolleyes:

Det är inte fel på dom här bilarna säjs det,
så då får man väl tro (ock inte minst hoppas)
at der är så då!:oops:

En fortsatt skön sommar önskas er alla!!!!!

Ottar
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: 1000 mil Fiat

Igår torsdag kom första incidenten med vår -97 13500mil, om
man bortser från 5e växeln. Haveri av vattenpump med
bärgning som följd.
Tommy R
 
Toppen