• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Äntligen camping på TV4+

F

F.d. 2868

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Har tyvärr? inte möjlighet att se TV4+, men det verkar ju inte ha varit så stor förlust. En liten fråga, alla skriver om att harpan skulle med i vagnen, var det en vanlig konsertharpa? Jag har en nyckelharpa som SKA MED i sommar, blir jag nu tönt-stämplad?
 

Margus

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Vet inte om det var en konsertharpa, men stor var den i alla fall.
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Det där att han inte fick hjälp med uppställningen.
Mina föräldrar hade båt. När man låg i natthamnen så var det stora nöjet se hur andra skulle klara ankringen.
Men visst hjälper vi varandra, det är ju ett motto härinne upplever jag det!
Tack!
Marina
 
F

F.d. 24707

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Hi hi hi, det var det bästa jag har sätt på länge. Synd bara att de som skulle ut på sin premiär inte fick hjälpa av kunniga campare. Hur var det i början hos dig ?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Eftersom vi åker husbil är det aldrig problem, vi använder oss sällan av campingplatser. Har aldrig haft husvagn så vi kände inte igen något alls.
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Hej!

Vi har haft husvagn i många år innan vi köpte husbilen. Den hjälp man nästan alltid får på en camping är att putta på husvagnen när det är tungt och man inte orkar själva.

Men när det gäller andra saker som t ex sätta upp tält m m så är folk inte så hjälpsamma - sitter gärna utanför sin egen husvagn och kollar hur det ska gå för förstagångscamparen - ska han få upp tältet eller hur ska det gå tro? Så har i alla fall vi upplevt det när vi var nya campare.

Det bästa vi har gjort var när vi köpte husbilen - ett helt annat liv - vi fricampar för det mesta nu för tiden.

Hälsningar

Marie
 
Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Har tyvärr? inte möjlighet att se TV4+, men det verkar ju inte ha varit så stor förlust. En liten fråga, alla skriver om att harpan skulle med i vagnen, var det en vanlig konsertharpa? Jag har en nyckelharpa som SKA MED i sommar, blir jag nu tönt-stämplad?

Hej på Dig Gerd. Naturligtvis blir du INTE töntstämplad för att Du tar med ett instrument.
Det skulle vara trevligt att få höra Dig spela.

Men antagligen var ditt inlägg "att skoja Aprillo med oss"
Hls kurt.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Det var nog det skämmigaste jag sett på länge ...
Jag frågade frugan om jag betedde mej så när vi lånade min far och mors husvagn första gången som dom "spelemännen" gjorde .

Jag trodde han skulle vika husvagnen runt bilen när han backade samt så fanns det ju inget som hindrade att han kunde köra rakt in på platsen från andra hållet , men dom fick väl förmodligen ligga med huvudet i högläge .

Raggaren då kunde inte han lyfta på rumpan och hjälpa frugan lite utan bara spela dansband och lalla inför kameran och dricka öl .

men den programmet får ett par chanser till att bättra sig .

Harpan var av denna modellen och dom fick ju knappt in den :


HARPA - Hem
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Raggarn känner jag igen sen många år tillbaka då han bor inte så långt från mej. Utvecklingen verkar ha stått still sedan 80 talet, bara håret och pröjsarna samt magen som har växt.. En sak som slog mej är att man har samma brallor på sej på semestern som man har när man kör sopbilen när man jobbar. Det kanske var därför dom höll sig på varsin kant?
 
F

F.d. 13924

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Typiskt, jag som startade tråden med att säga att jag skulle bänka mig framför TV:n, men blev förhindrad pga jobb kunde inte se programmet. Men frugan gjorde det, o det var ingen bra början på den här serien, det sa hon, o att det bara kunde bli bättre efter detta, får hoppas på det.
 
F

F.d. 2868

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Tack Kurt för de värmande orden, det var inte ett skämt, jag kommer att baxa in min "harpa" i husbilen. Den är visserligen också ganska stor, men långt ifrån den storlek som Bengt-Åke hänvisade till i sitt inlägg. Till råga på allt, gubben tänker ta med sitt durspel också!
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Hej igen Gerd. Nej, ibland är det "svårt" att läsa mellan raderna om folk skämtar eller ej.

Det här ser ju ut att bli ännu trevligare när vi får lite mer musikanter i klubben.
Vi har varit på några träffar där det har framförts "musik" och "allsång". Och jag lovar Dig att det har varit mycket uppskattat.

Jag tänker t.ex. på träffen i Figeholm, Ragglanda m.fl.

Utan att räkna upp någon "Melodifestivalsnumrering" så vill jag ändå nämna Ragges. Det är alltid en trevlig stund när Ragge River av en låt med hans gitarr och sång.
Sedan att få "lyssna" på Mairon o Lasse i en låt eller en "sång" med LasseStefans är oförglömligt.
Janne Ekan spelar också. Och jag kan lova Dig att dom är verkligen inga "töntar".

Nej, som Du ser så är både Du o Guben välkommen med Era instrument.

För att nu komma tillbaka till tråden så säger jag så här att:
Campingprogrammet på TV4 + är fortfarande MINUS.

hls Kurt i M o K.
:cool:
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Äntligen camping på TV4+

Hej

Apropos durspel.............

Jag är också stolt ägare till ett sådant. Och ända anledningen till att jag inte har med det i husbilen, är att jag inte kan spela på det. (Åtminstone inte när andra hör)
Jag "kan" två låtar och spelar en gång varje år.

Men jag lyssnar mer än gärna på andra som kan!!!!!
Mina föräldrar hade oftast tre durspel i sin husbil, numera får det räcka med ett.

Så ta med intstrumenten, och var stolta över era kunskaper.
Levande musik, är alltid en fröjd och något man kommer ihåg.

MVH
Karianne

(P.S. Skulle dock aldrig komma på tanken att ta med mig en fullskalig harpa i en husvagn. Undrar var dom gjorde av den när dom skulle sova............ och hur mycket övervikt hade dom på vagnen???? Harpa och husvagn hör inte ihop!)
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

de enda jag kände igen från min tid som caravanare va han i stolen med ölen
som flina å sa att de här kan aldrig bli bra den skulle stått jämnare hö hö hö
eller idioterna i förtälten som slände sej ut på varsin stol så fort man skulle lägga i backen å sen lova iväg till disken suckandes f.n inga skador idag heller
eller flabbade när man satte förtältet utåin å vänta på att man skulle dra en tältpinne i harp.. förlåt frugan nää tackolov för husbil sa han me glimten i ögat


Häls Mikael o Carina
:spinny:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 13924

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Hoppas kvällens avsnitt blir bättre då, annars blir det fotboll för min del med CL Inter o Zlatan.
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Undrar hur många minuter om dagen "raggarn" INTE har en bärs i handen!
Han har säker lärt sig att pinka med en hand också!!

:twitcy:Anders:twitcy:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Vi kanske skulle sala till en hatt med sugrör till "raggarn" så han kan dricka å
diska samtidigt;)

Häls Mikael o Carina
 

Micke & Lillian

HBK Medlem
Inlägg
429
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Campingexperten med husbil som pratade med killen som har harpa er han med hbk.?
Det var sista programet jag såg, vilket sk-t.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Campingexperten hade nog Hobbyn som var köpt hos Forsbergs men något HBK-märke fanns inte på den bilen.
 
Toppen