• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Äntligen camping på TV4+

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.679
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Vi tyckte att det var jättetrist. Endast inbitna husvagnscampare kan väl gilla detta. Inte minsta likhet med husbilsliv.
 

Margus

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Inga husbilsåkare. Kanske de dyker upp nästa gång.
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Suck!
Campingägare kanske jublar men inte jag!
Långliggare kanske också ler igenkännande.

Inte beskrivning av vad jag väntar mig av vårt inköp....
Tur man inte spelar harpa?
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Äntligen camping på TV4+

Säger som vissa andra. Tur att man inte har husvagn, Men tyvärr samma ÖL
 

Frankia7

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Borås
HBK-Nr
202
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Tyvärr blev det som jag misstänkte, :msn_thumbdown: det verkar vara svårt att göra vettigt campingsprogram utan att det blir pinsamt töntigt, men som sagt inga större likheter med husbilslivet.

Ha det
Hälsar Esko & Anneli
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Såg fram emot det här. Men när harpan skulle med (alltså inte frun) drog man minst sagt en suck.
Undrar om dom hade koll på vikten? Iallafall inte hastigheten.

Kan bara bli bättre.
 

Benny & Marie

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Som sakt var det ä tur att man inte har husvagn längre ja vad ska man säga harppan jag hadde set i fram att se dett:msn_thumbdown::msn_thumbdown::msn_thumbdown:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Tack för kommentaren med Harpan. Det var en jävl- tur att du förklarade Dig att Du inte menade Frun. Tack, f-n vilken underbar humor det är i denna klubb.

"Tur att man är lite ding och godmodig"
Hälsningar-----
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Det kanske hade varit mer roande och skippa programmet och sitta här och glida runt istället.

Men som sagt, bättre kan det bli.
 
F

F.d. 9506

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Jag var på en camping i sep. (första gången) när man såg programet så undrar man om man ska åka in där i sommar? Det var ett urdåligt program 4+ visade. Hade svårt att hålla mig vaken.
Hoppas verkligheten är bättre :confused:
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

God morgon!
Ja, inte var det mycket att ha, lagom pinsamt. Var med tills harpan skulle in i vagnen, då orkade jag inte mer, så jag slocknade.
Det första jag frågade min fru när hon väckte mig, vart gjorde dom av harpan vid sängdags, men det framgick tydligen inte.
Hoppas på en bättring.
Ha en fortsatt bra dag, för det får nog jag!
/Bosse
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Även vi tyckte programmet var urdåligt, med tönt stämning
Hoppas det blir bättre, annars bryr vi oss inte om att se på det.Det får en shans till.

:msn_sad::sleep:Hasse och Lena i Vargön
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Verkligen dåligt program!
Undrar om man orkar se något mer.
Det enda positiva som jag minns var snubben på den motoriserade sparkcyckeln.
icon13.gif
icon13.gif
icon13.gif
icon13.gif
 
F

F.d. 1471

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Det är märkligt så programmakarna får till det. Detta program påminner mig om långfilmen "Vi hade i alla fall tur med vädret". Blir det inte bättre får man trösta sig med att det var i alla fall inte skattepengar som använts utan reklampengar.
 

Egil 84

HBK Medlem
Inlägg
388
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Vi har inte TV 4+ hemme, tänkte åka iväg till vår dotter för att se programet .
Nu förstår jag att det var inget vi missade.

Varför skall det vara så svårt att göra ett vettigt program om
svenska folkets fritidsintressen.

TV programet om de 3 husbilsåkarna som åkte till Maroco gav
inte heller en rättvis bild av husbilsåkandet i stort.
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

Så himla dåligt var det väl inte? Det blir nog bättre framigenom när vi får följa dessa campare. Dåligt var att han med Harpan inte fick hjälp med att ställa upp husvagnen, där satt grannarna och bara suckade. Det beteendet känner i all fall inte jag igen från Campingar. Man brukar vara väldigt hjälpsamma. Sen skulle nog samma familj satsat på en husbil med släpvagn och haft alla sina prylar däri.

Ha det gött
Anders
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen camping på TV4+

Det jag tycker är mest beklagligt är att man från produktionsledningens sida valt att lyfta fram ett antal specifika "typer" som väl är tänkt att ge "krydda" åt den programmässiga anrättningen - men helt och hållet valt att välja bort den typ campare som vi alla känner och kan förknippa oss med. Jag tänker naturligtvis på den resande camparen, den som väljer att använda vagnens/bilens hjul till en både spontan, alternativt planerad och upplevelsefylld resa. Och då inte bara en resa som sträcker sig mellan ett antal campingplatser. Jag blir också så trött på att vi med rörliga fritidsfordon alltid ska förknippas med campingplatser. Själv tillhör det sällsyntheten att jag gästar en liknande plats. En sak som jag troligtvis delar med en majoritet av klubbens medlemmar.

Två långliggare (som köat i åratal för att få tillgång till en och samma plats år efter år), en harparesenär och en och annan inklippt packad stackare som inför hela svenska folket ska försöka säga någonting djuplodande med grilltallriken i högsta hugg. Alkohol tycks också det vara en för campingfolket stilbildande faktor från produktionsledningens sida. Jag undrar bara varför man valt att vinkla produktionen på detta sätt - om det nu inte är så enkelt att man redan har sin bild av den svenska camparen klart för sig och valt att genom produktionen bevisa att den egna bilden är rätt. Jag väntar bara på att det ska dyka upp en person med en flygel också! Eller varför inte en gospelkör som av besparingsskäl valt att resa och övernatta i en Adria 380 från sent 70-tal under en sommarturné i mellesta Sverige.

"Vi hade i alla fall tur med vädret" hade i alla fall den fördelen att den inte dolde syftet - att på ett humoristiskt sätt driva med campare och camping. Igenkänningsfaktorn var stor och det var inte svårt att skratta över sig själv i liknande situationer. I denna nya produktion finns ju inte denna grundläggande idé. Man tror på fullt allvar att det är så här det går till - vem som nu har gett dem denna uppfattning!

Jag har i alla fall lovat mig att ge det andra programmet en chans. Sämre kan det i alla fall inte bli.
 
T

toker

Guest
Sv: Äntligen camping på TV4+

:pHuuugamej vilket dåligt program !!!
 
Toppen