Tegen118
HBK Medlem
Hej
Köpte en Sunlight T67 i augusti och har ännu inte använt den mer än någon enstaka övernattning. Har dock hunnit bygga om den genom att ersätta två AGM bodels batterier under passagerar stolen fram till ett stort Lithium som placerades bak i garaget. Nya 16mm2 kablar är dragna i skyddsslang under bilen. Det gamla bef kablaget är skarvat under stolen där också en ny DC-DC är placerad. Nu när allt är inkopplat på samma sätt som innan bortsett från DC-DC laddaren så upptäcker jag att hela lasten från bodelen hämtas från startbatteriet. Testat genom att tända all belysning i bodelen under ett antal timmar. Fortfarande 100% i bodelens lithium men startbatteriet ligger på 11.9 volt. Ej möjlig att starta.
Tråkigt var ordet. Man undrar, var det så redan när jag fick hem bilen eller är det något jag gjort fel. Vet bara inte vad det skulle vara i så fall.
Finns det någon på forumet som haft liknande problem? Någon som har någon ide på hur man skall felsöka detta?
Mvh
Magnus
Köpte en Sunlight T67 i augusti och har ännu inte använt den mer än någon enstaka övernattning. Har dock hunnit bygga om den genom att ersätta två AGM bodels batterier under passagerar stolen fram till ett stort Lithium som placerades bak i garaget. Nya 16mm2 kablar är dragna i skyddsslang under bilen. Det gamla bef kablaget är skarvat under stolen där också en ny DC-DC är placerad. Nu när allt är inkopplat på samma sätt som innan bortsett från DC-DC laddaren så upptäcker jag att hela lasten från bodelen hämtas från startbatteriet. Testat genom att tända all belysning i bodelen under ett antal timmar. Fortfarande 100% i bodelens lithium men startbatteriet ligger på 11.9 volt. Ej möjlig att starta.
Tråkigt var ordet. Man undrar, var det så redan när jag fick hem bilen eller är det något jag gjort fel. Vet bara inte vad det skulle vara i så fall.
Finns det någon på forumet som haft liknande problem? Någon som har någon ide på hur man skall felsöka detta?
Mvh
Magnus