• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilka husbilsdäck tycker du är bäst?

Vilka husbilsdäck tycker du är bäst

• 1. Michellin Agilis Camping CP

Röster: 60 50,8%
  • 2. Continental Vanco Camper CP

Röster: 25 21,2%
  • 3. Pirelli Carrier Camping CP

Röster: 3 2,5%
  • 4. Annan C däck

Röster: 30 25,4%

• Totalt antal röstande
    118
  • Omröstning stängd .

TommySv

HBK Medlem
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
27207
Medlemskap
2025
Du har standarddäck som bilarna levereras med, inga riktiga vinterdäck, även om dom är märkta med alptopp/snöflinga, jag har liknande bil och märker inget extra slitage på bakdäcken, hur kör du bilen i rondeller tex. blir stor belastning slitage på utsidan av däcken om det går för fort. Du har ett Alkochassi med bärarmar bak, det går inte att göra hjulinställningar på vanligt vis, det krävs att man induktionsvärmer bärarmarna och böjer dom.
Föreslår en 4 hjulsmätning, däckverkstan kan säker ge dig en bedömning vad som är fel, men däcken bak slits mindre än fram på en tung framhjulsdriven bil.
Du har väl detta däck
Jag det stämmer, det är just dom däcken jag har nu.
Jag kör lungt i kurvor med tunga bilen, endast på motorväg man kör i fartsgränsen.

Skickar bild på ena bakjulet där ytterkanten är till vänster. Yttre spåret lär inte bli godkännt på besiktningen.

Bilagor

• 20250824_104244.jpg
    20250824_104244.jpg
    1,8 MB · Visningar: 40

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det är ett åretruntdäck CP-M&S. Att dina däck bak är så slitna efter 4000 mil är verkligen underligt, har du extremt tung last bak, MC-ställ med tung MC?

TommySv

HBK Medlem
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
27207
Medlemskap
2025
Det är ett åretruntdäck CP-M&S. Att dina däck bak är så slitna efter 4000 mil är verkligen underligt, har du extremt tung last bak, MC-ställ med tung MC?
Jag har cykelställ men sellan några cyklar på, vägde bilen för ett par år sedan där totalvikten blev ca 4t, tänkte åka tilbaks o väga axel separat.

Men jag tycker oxå att detta är konstigt, framhjulen ser nya ut om man jamför.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Jag har cykelställ men sellan några cyklar på, vägde bilen för ett par år sedan där totalvikten blev ca 4t, tänkte åka tilbaks o väga axel separat.

Men jag tycker oxå att detta är konstigt, framhjulen ser nya ut om man jamför.
Luft tryck i däcken bör vara 5.5bak

Toppen