Sv: Vi som flyr TILL vintern
Vad jag förstår ska din bil ha samma 73hk diesel som min, fast din är större tyngre och har en släpkärra med skoter på.
Har du bytt motor eller något som gör att den kan orka med, eller är det 80km på fullgas som gäller?
Det ser ju ut som om ni har det varmt och skönt inne men ni står väl på en elplats.
Blir inte bilen svajig med släpkärra på, jag har ju samma chassie och upplever att bilen svajar ganska mycket, vid omkörning av lastbilar måste jag kompensera med en kvarts varvs vridning på ratten och det känns inget vidare.
Ahh, bästa tiden alla sover en kaffe och läsa lite vid datorn innan det smäller
Som mest kommer vi kanske upp i 85-90 med släp, bortsett från tuffa backar så drar inte släpet ned farten så mycket men det är ett lätt släp iofs.
(men såklart, vi kör racing, Pedal to the metal)
Jag tycker själv att motorn är helt adekvat för bilen, inte att tänka på att ligga på 100-120 på vintervägar så jag är helnöjd med hela drivlinan.
Upplever inte att den svajar så våldsamt, det är nog en vanesak skulle jag vilja påstå men allt är relativt som en vis man sa
Varmt är det absolut, såklart finns det saker man kan förbättra, vi har extramonterat värmeutblås vid dörren kopplad via ett T-kors från toavärmen samt vi släpper ut lite smygvärme via en special truma adapter under diskhon så att bestick od torkar vid kyla.
Däremot skulle alkoven behöva förbättras, dag har vi luftutsläpp under sängen men inget vid framrutan eller längstfram och eftersom det inte är så stor luftcirkulation(noll) där så blir det för kallt där, ska nog montera ett grovt PVC rör med borrade 5mm hål under rutan någon gång tror jag då det är lätt att bli förkyld när man sover i kyla.
Drapperiet mellan förarkabinen skulle kanske vara bättre isolerat också men inget stort problem, avlopp däremot skulle behöva förbättra då det fryser vid kanske -15-20 grader, dock vet jag inte riktigt vart det fryser tanken är dock uppvämd mha värmesystemet, man kan välja att slicka varmluften via tanken eller direkt till bodelen och det fungerar bra.
Sedan sitter batterierna(2st) under sätena i hytten, ett under vardera och där det kallt vilket ger dålig effekt vid kyla.
Men den är tokmysig skulle jag vilja påstå, alla gillar den och barnen har döpt den till husis