Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Och så startar dom stora undersökningar om virusets ursprung, dom skulle bara frågat i detta forum, då står det alldeles klart att nån ”lekte ju med virus i Wuhan”.Det är dystert. Inte gäller det bara batterier... man lekte ju med virus i Wuhan.
Det betyder nog att det finns farligare saker att oroa sej för. T.ex. landsvägar utan mitträcke, det är ju som upplagt för frontalkrockar dagligen... eller... tja det finns en del att oroa sej för.Vi har ju liknande batterier i varenda dator och mobil helt otroligt att inget hänt egentligen.
Bra talat!!!I modellflyget som pysslar med liknande batterier men med bra mycket högre strömmar finns det en laddpåse att köpa och förvara batterierna i under laddning och förvaring. Har inte sett något som passar ett elcykelbatteri. Kanske något av tegelsten man kan ha på balkongen om man vill sova lugnt. Elflygbatterier är ju litiumpolymer oftast ger enorma urladdningströmmar och inget plåthölje runt cellerna så brinner det så gör det ordentligt.
Ligger ett 24v 5ah i lägenheten klarar 25 c vilket är 25gånger 5000ma alltså 125a under ca en halv minut tror jag.
Det är ju gammalt finns säkert bättre nu vaktar det regelbundet för att se om det finns symptom på svällning vilket är ett första tecken på att det möjligen kan explodera.
Vi har ju liknande batterier i varenda dator och mobil helt otroligt att inget hänt egentligen. tekniken har gått framåt eller så har pengarna tagit makten över säkerheten. Har en huaweitelefon med 4000ma batteri men den är gjord i aluminium så den klarar säkert en del.
Livet har blivit farligare att leva förr i tiden när man hade eld i spisen och fotogenlampa fanns kunskapen hur man skulle sköta det, fast jag var faktiskt trots min ringa ålder orolig för att fotogenlampan jag läste vid skulle ramla ner på min lillebrors lampa och utlösa ett eldhav.
Idag är farorna dolda på ett annat sätt alla vet att gasol kan vara farligt men batterier nej det känner man inte till.
Sov gott!
I princip alla!Vem fan köper saker från kina, värsta diktaturen i morden historia
är det där ni vill lägga era intjänade pengar istället för i EU eller Sverige
I princip alla!
I så gott som alla butiker hittar man produkter från Kina, försök bara att köpa kläder skor tillverkade någon annanstans.
Nästan alla produkter vi har omkring oss är Kina inblandade i.
Men ge gärna tips på produkter som har noll inblandning av Kina
Det blir ett tufft val, tänker på våra "folkkära" butiker som t.ex Biltema, Jula, Autodoc, IKEA, Ö&B m.m. m.m.
Det får slå igen efter några dager ifall vi väljer bort, eller straffar/skattar ut deras produkter.
Titta bara på grönsaksimporten från Afrika, som EU inte klarar att konkurrera bort trots enorma straffskatter på import.
En svår nöt att knäcka, detta
Vi får väl göra så att staten bestämmer vad vi ska tycka om och köpa för produkter. Så låter vi staten lösa importen.I princip alla!
I så gott som alla butiker hittar man produkter från Kina, försök bara att köpa kläder skor tillverkade någon annanstans.
Nästan alla produkter vi har omkring oss är Kina inblandade i.
Men ge gärna tips på produkter som har noll inblandning av Ki
Nä nä så fungerar det inte, våra kor "fiser" så kan vi inte ha det säger Greta och Mp, uppenbart rent miljömässigt måste ju alla köpa kött helst utanför Europa, ursäkta alla miljövänner det var inte meningen att ni skall bli kränkta eller så men om inte jag missuppfattat det hela så ligger det ju till på detta visetTitta bara hur många det är som köper utländskt kött.
Vi har en lång och gedigen kunskap att både bruka mark och föda upp djur i Sverige ändå är det väldigt många som köper Dansk fläskfilé och Brasiliansk oxfilé.
För att det är lite billigare....
Kommer nog inte gå att ändra folks beteende....
Grundproblemet är att vi inte bryr oss tillräckligt mycket för att på eget initiativ verkligen ändra våra vanor och även öppna plånboken mer. Skall det bli någon ändring på våra vanor så är nog prislappen enda sättet att styra oss.
Undrar hur mycket dyrare en personbil skulle bli om det blev strafftullar på Kinakomponenter för att ge tillverkare i t.ex. Europa en chans att kunna konkurrera ?
Det lär ju inte vara några enstaka tusenlappar det skulle röra sig om.
Titta bara hur många det är som köper utländskt kött.
Vi har en lång och gedigen kunskap att både bruka mark och föda upp djur i Sverige ändå är det väldigt många som köper Dansk fläskfilé och Brasiliansk oxfilé.
För att det är lite billigare....
Kommer nog inte gå att ändra folks beteende....
Grundproblemet är att vi inte bryr oss tillräckligt mycket för att på eget initiativ verkligen ändra våra vanor och även öppna plånboken mer. Skall det bli någon ändring på våra vanor så är nog prislappen enda sättet att styra oss.
Undrar hur mycket dyrare en personbil skulle bli om det blev strafftullar på Kinakomponenter för att ge tillverkare i t.ex. Europa en chans att kunna konkurrera ?
Det lär ju inte vara några enstaka tusenlappar det skulle röra sig om.