Ludde Kuddsson
HBK Medlem
Sv: Vargspår - eller?
En önskan om att utrota en art är väl ändå inte samma sak som att ta död på några möss i husbilen eller slå ihjäl flugor inne i huset. Inte sjutton vill jag väl utrota alla mygg för att jag blir myggbiten på sommaren. Och dom få mössen som jag tar i fällor i huset, eller dom få flugor jag slår ihjäl på sommaren påverkar överhuvudtaget inte muspopulationen eller flugpopulationen ens den minsta promille.
Snacka om att jämföra äpplen och päron...
Tänk lite vidare Ludde, människan är en del av naturen precis som tex. vargen, genom evolutionen har människan utvecklats till det vi är i dag, det är väl naturligt, eller?
Precis som vargen, ingriper vi mot djur som inkräktar på vårt "revir" och som är till olägenhet för oss.
Vargen ser hundar som konkurenter i sitt "revir" och ingriper mot det, på samma sätt som en del männskor ser vargen som konkurent och olägenhet och vill ingripa mot dem.
Vi acceterar inga möss tex. i våra husbilar och försöker ta död på dem, har vi problem med mygg o flugor så dödar vi dem osv.
Allt detta är "naturens" gång, så vad är problemet?
Hade vargen inte varit ett problem för somliga så skulle den här diskussionen alldrig varit.
mvh
En önskan om att utrota en art är väl ändå inte samma sak som att ta död på några möss i husbilen eller slå ihjäl flugor inne i huset. Inte sjutton vill jag väl utrota alla mygg för att jag blir myggbiten på sommaren. Och dom få mössen som jag tar i fällor i huset, eller dom få flugor jag slår ihjäl på sommaren påverkar överhuvudtaget inte muspopulationen eller flugpopulationen ens den minsta promille.
Snacka om att jämföra äpplen och päron...