• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Värme i husbilen under vintern

Sv: Värme i husbilen under vintern

Nu har jag testat "mitt" system (hygrostat + kupevärmare) under ett par dagar då förhållandena utanför husbilens tältgarage varit: luftfuktigheten ca 95% och 5 grader.

Husbilens förutsättningar: står skyddad i ett sk tältgarage med god luftcirkulation inne i tältet runt om bilen, något öppna takventiler i husbilen och i övrigt ventilationsmöjligheter genom tömda tankar/öppna kranar.

Resultat:
Hygrostaten har under dessa förhållanden triggat igång kupévärmaren att arbeta 2x~5min/h.

Den oönskade luftfuktigheten har på så sätt ventilerats bort och gått ner till nivå ~65% (det värde jag ställt in på hygrostaten att trigga kupévärmaren). Temperaturen i husbilen har under tiden varit ~10 grader.

Mvh
mårten

Tillbaka
Toppen