• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tut!

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Tut!

Suck! Den som bor i Eslöv är inte särskilt störd av trafiken i Stockholm. Men de flesta i Eslöv har vett att inte uttala sig om Stockholmstrafiken.

Men tack för din lektion om demokrati Bennie..., den var oväntad! :)

:-/<rister
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Tut!

Ja krinil, det ligger nog i något av det du säger att det förmodligen inte finns den politiska viljan att förbjuda Hemglass med sitt "plingelingande", Hemglass är ju ett stort företag och både i Vellinge och Höllviken står ju den borgerliga majoriteten oerhört starkt (kanske starkast i Sverige) och då "rakcka ner" eller förbjuda detta företag skulle ju gå helt emot deras politik/övertygelse!

Pilot (som spekulerar)

Kan vara så Pilot. Tror dock mer att den politiska oviljan beror på att man inte hängt med i hur det här har eskalerat. Sen har man mig veterligt inte varit särskilt aktiva mot Hemglass i andra kommuner heller, oavsett politiskt styre. Fast det kommer, helt klart.

:-/<rister
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Tut!

Krinil, det var inte meningen att på något vis vara oförskämd. Men denna tråd startade faktiskt med Percy's agerande & det fördömer jag tlll 100%. Där är vi överens. Men, är det som du säger att "en stilla kväll kan den här förbannade trudelutten höras 100 tals gånger" så förstår jag din frustration. Det måste finnas andra vägar att gå. Varför inte kontakta hälsovårdsnämnden i kommunen? Att tuta hundratatals gånger per kväll måste väl vara en sanitär olägenhet som i mitt tycke skall beivras.

No hard feelings OK?

Bennie:)
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Tut!

100 000:- kostade det att borra däck (100 dagsböter).
Hoppas det blir tyst nu också.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Tut!

Oj, ja de va ordentligt må jag säga, undrar om de va inklusive skadestånd från flickan med i den summan?
Jag kan tänka mig att 100.000 kr ändå inte är så mycket för Percy!!!

//Pilot
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

Jo som flyttfåglarna kan göra sej gällande här nere i södern nu , vilken fröjd att
höra alla dessa läten!
"MEN" tror ni inte att den där jä--a "Tutan" hördes över allt, kan Percy ha sponsrat till nytt däck??????????????????????????????????????????????????
Mvh.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

Jo det var "söndag" Vem vill höra annat än våra underbara flyttfåglar under denna underbara tid på året, Wooops vi hade denna dag minst 10 st "Stenknäck" vid foderbordet, förutom Domherre, Grönfink, Rödhake, grönfink, nötväcka, talgoxe & blåmes m.fl.!!
Jo då "uppenbarade" sej "tutet" hur glad blir man då?
Men det är ju klart bor man mitt i "Smeten" då hörs ju BL.a. bilarna, ELLER!?
Mvh.





Jo som flytt fåglarna kan göra sej gällande här nere i södern nu , vilken fröjd att
höra alla dessa läten!
"MEN" tror ni inte att den där jä--a "Tutan" hördes över allt, kan Percy ha sponsrat till nytt däck??????????????????????????????????????????????????
Mvh.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Tut!

Visst är våren på väg. Det är så härligt. Här nere i södra Skåne har vi haft vår i drygt en vecka. Fågellivet ökar dramatiskt. Det är många fågelläten och drillar i träd och buskar nu. Men dessvärre ökar också Hemglassbilens närvaro. Då tystnar fåglarna. Men det är väl en medborgerlig rättighet att få glassen hemkörd till dörren av en ständigt tutande bil? Den servicen har inte ens vår åldringar med sin mat. Men det här tycker tydligen majoriteten av oss är OK. Annars hade det förbanne mig inte existerat.

:-/<rister
 
Toppen