• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tut!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Tut!

Glöm inte att Hemglass numera ägs av Nestlé, ett bolag inte utan viss reputation, mycket negativ sådan. Eftersom Nestlé är känt för sin "produktutveckling" på livsmedelsområdet så skulle jag läsa innehållsförteckningen på glassarna mycket noga innan jag stoppade något från det företaget i munnen!

Att Nestlé anser sig ha rätt att föra oväsen förvånar inte mig ett dugg! Jag har studerat deras affärsmetoder ingående och deras huvuddevis tycks vara: "Skit i kunderna, bara vi tjänar pengar"!

Nestlé - Wikipedia

Bojkotten mot Nestlé | Välkommen till NAFIA - Nordiska Arbetsgruppen För Internationella Amningsfrågor - www.nafia.se


Nestlé vill privatisera världens vattentillgångar!!!


Han vill privatisera vattnet | Energi och råvaror | SvD

Googla gärna på Nestlé och låten Eder upplysas om detta företags affärsmetoder! Min bojkott är självklar! Nestlé är den klarast lysande stjärnan på bojkotthimlen! Den lyser starkare än Unilever, Kraft, Danone, Coca-Cola, McDonalds m.fl. globala "giftspridare"!

Jappe
 
Senast ändrad:

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

Flor 16:

Visst får du be mig om en förklaring av ämnet: Skriver ju inledningsvis att det ligger vid sidan av, men tycker ändå att vi kan ha råd med en liten humoristisk knorr även på ett så allvarstyngt forum som detta. Låt vara att synen på humor här i världen kan variera. Jag lovar att jag ska hålla mig inom ramen för vedertagen hyfs vid nästkommande inlägg. När det sedan gäller gräsklippningen så tog jag detta som ett exempel på hur man genom grannsamverkan kan skapa en tystare miljö i närområdet.

I en fri översättning lyder texten: Ett stort misstag som många gör är att förlita sig på signalhornet i stället för bromsen. Jag inser nu att jag kanske borde ha skrivit ut en översättning i samband med inlägget.

mvh
Staffan
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Tut!

Jag tvivlar på att avsikten med "min" och andras husbilsklubb är till för att misskreditera företag, vara fanclub till Percy. Ger bara dålig smak i munnen liksom en annan samtidigt pågående tråd. Låt oss konstatera att vissa störs av melodislingan...andra inte och därmed stänga tråden.
Web...please act.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Tut!

Vart tog ursprungsämnet vägen i tråden? 19 av 44 inlägg berör ämnet, resten är ovidkommande. Verkar som det är uttömt & i så fall är det väl bara till att stänga tråden. Om man ser att det finns nya inlägg i tråden & går in & tittar & finner en massa meningslösa inlägg så är det bara irriterande.

Bennie
 
Senast ändrad:

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

Hej!
Nä stänga tråden tycker jag inte!
Snart är det vår med samma "elände" eller det har varit så lugnt & tyst i höst & vinter så vi glömmer (eller gitter inte), jo vi har ju kort minne eller hur så "vi" tåler ännu en sommar m. VÄSEN eller!?




Vart tog ursprungsämnet vägen i tråden? 19 av 44 inlägg berör ämnet, resten är ovidkommande. Verkar som det är uttömt & i så fall är det väl bara till att stänga tråden. Om man ser att det finns nya inlägg i tråden & går in & tittar & finner en massa meningslösa inlägg så är det bara irriterande.

Bennie
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Tut!

Jag förstår inte varför man gnyr på Hemglassbilen i detta forum, dom har ju uppenbarligen rätt att tuta när dom är på språng. Någon ändring lär det ju inte bli eftersom det är deras sätt att marknadsföra sig på. Ett sätt att påverka kan vara att vända sig till företaget eller till kommunen & påtala att tutandet är störande. Det kan kanske betraktas som en sanitär olägenhet. Från början handlade ju tråden om en "intelligent" person som tog lagen i egna händer & punkterade glassbilens däck med en borrmaskin.

Bennie
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Tut!

Min hustru berättar att i hennes barndom så tutade fiskhandlaren när han kom till byn med nyfångad strömming. Det var bra eftersom det var i allas intresse att snabbt kunna föra samman kunder och fisk på den tiden när annan kylning än lagrad is inte fanns att tillgå.
Vi brukar tillbringa några vårveckor i en bergsby på Kreta och där har skett en kraftig kapprustning i marknadsföringen: Grönsaker, potatis och annat lagringsdugligt säljs från bilar med högtalare och förstärkare på alltmer ökande effekt.

Där vi bodde fram till 2009 (långt ute på landet, med endast en granne) så envisades glasshandlaren med att spela sin melodi för oss i 15 år trots att vi aldrig köpte glass. Flera gånger blev jag väckt trots treglasfönster när jag tog lur före eller efter jourpass. Nu bor vi så isolerat att inte ens Jehovas vittnen hittar hit.

aake
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Tut!

Ha, ha du är rolig Aake...det är bara en tidsfråga innan Jehovas vittnen hittar dig...även de hänger med i utvecklingen och lusläser säkert googlemaps

Mvh
Pilot:)
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Tut!

Ha, ha du är rolig Aake...det är bara en tidsfråga innan Jehovas vittnen hittar dig...även de hänger med i utvecklingen och lusläser säkert googlemaps

Mvh
Pilot:)

Vi har inte ens bussförbindelse hit och det tror jag ger ett visst skydd. Det blir förhoppningsvis lite väl lång promenad för en potentiell fångst av tre själar (katten inkluderad).

aake

Redigerat: Du har nog rätt Pilot. Jehovas trupper är säkert bilburna till skillnad mot mormonerna. Vi får skärpa bevakningen.
 
Senast ändrad:

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

Hej!
Visst skriver du " Ett sätt att påverka kan vara att vända sig till företaget eller till kommunen & påtala att tutandet är störande.".
Om det nu inte är bekant så är det "val "(rätt att rösta!) nästa år september tror jag, då kan man påverka!!
Woops vem tänker så klart av partierna så man kan rösta på dom i det avseendet?
Jo det gäller fortfarande oväsendet i vårt samhälle!
Mvh.






Jag förstår inte varför man gnyr på Hemglassbilen i detta forum, dom har ju uppenbarligen rätt att tuta när dom är på språng. Någon ändring lär det ju inte bli eftersom det är deras sätt att marknadsföra sig på. Ett sätt att påverka kan vara att vända sig till företaget eller till kommunen & påtala att tutandet är störande. Det kan kanske betraktas som en sanitär olägenhet. Från början handlade ju tråden om en "intelligent" person som tog lagen i egna händer & punkterade glassbilens däck med en borrmaskin.

Bennie
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

Det är ju en faslig tur att det inte är så många företag som kör runt och spelar sina signaturmelodier. Tänk om grönsaker, fisk, kött, bröd och allt annat marknadsfördes på våra gator. En enstaka melodi kan man kanske tåla men om alla bar sig åt på detta sätt skulle det snart bli olidligt. Jag förstår Percy även om han gick litet långt. Kör jag HDn med raka rör blir det lätt böter medan samma decibel från glassbilen skall tålas av alla.
Jag lyssnar hellre på en go V-twin än en djäkla glassbil men jag kanske ändå måste akta mig för Percy.:)
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: Tut!

Ikväll började det som stör oss hundägare mer än mycket annat, en kvarts fyrverkeri med stora smällar en bit bort. Vi har tur som har en hund som bara är störd över att inte kunna lokalisera ljudet, men många hundar och katter kan få rena psykoser och ligga och gömma sig i dagar. Hellre hemglassbilen alla dagar i veckan än detta :). Värst är att perioderna blir allt längre. 30 dagar före nyår och kanske 14 före påsk. Tycker själv ett fint fyrverkeri är sevärt, men som djurvän har jag svårt att förstå att det är ett måste att varenda familj måste ha sitt eget.

En vädjan här kan ju vara att om ni vill ha eget fyrverkeri (och jag kan inte säga att det är fel, bara olyckligt) så koncentrera det till tolvslaget så blir perioden med lidande för djuren så kort som möjligt. Och gör det gärna en bit från husen om ni kan, för hundägarna håller inne hundarna runt tolvsnåret.

Nästa år har vi förhoppningsvis köpt vår husbil (möjligen redan om en vecka :) och kan då köra ut i skogen med både vänner, mat och champagne. En ganska ny LMC är till salu på en auktion på Kvarndammen.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

Hej du hundägare!
Var tog "Glassbilen vägen?
Åter till ämnet, jo i förrgår tror ni inte glassbilen "trakasserade " oss sent på eftermiddagen, jag som trodde att eländet var den varma tidens plåga!
Mvh.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Tut!

"Percyanhängare"
Ljudbilden i Vellinge (?) kan komma att utökas med ytterligare försäljningsmelodislingor.
Ajdå.....:)
Eller tänker han bara köra där VD hemglass bor

Percy Nilsson vill härma glassbilen | Kvällsposten

Detta var en kul nyhet. Det måste vara på ren j....skap. Risken finns ju att någon annan sätter ett borr i hans däck. Visst är glassbilen irriterande men jag skulle tro att denne Percy är en provocerande & ganska stönig typ.

Bennie
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

Jo!
Han kan titulera sej "Svensk" mästare!!!!
Mvh.


Detta var en kul nyhet. Det måste vara på ren j....skap. Risken finns ju att någon annan sätter ett borr i hans däck. Visst är glassbilen irriterande men jag skulle tro att denne Percy är en provocerande & ganska stönig typ.

Bennie
 
Toppen