• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tragiskt DIESELPRIS

F

F.d. 25038

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hej apropå detta med diesel tittade på femmans växel (tv program) och
kollade in den ´"nya" citroenen C4 picasso och då sa dom att det bara kommer å säljas som dieselversion allt annat går bort e de nån som vet
hur beskattning av diesel funkar i England för här e de ju snart ingen ide å
slaska med diesel här längre.
:mcride:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25061

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Såg på TV häromkvällen att det var stora protester i USA mot högt dieselpris. Där kostade den 6kr
litern. Vi kan inte stoppa huvudet i sanden, olja är inte en oändlig resurs. Kineser och Indier m.fl.
vill också åka husbil och stadsjeep, vi får köra lite kortare turer och ta det lugnt.
q Walther
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Vår statsminister har, efter midsommarhelgens EU-möte, deklarerat att det inte finns någon övre smärtgräns för drivmedelspriserna i Sverige.
Skönt att veta!
Han uttalade även åsikten att det vore fel att subventionera drivmedelspriserna genom att sänka skatterna.
Att sänka den hiskeligt höga skatten är det subvention?
:confused:
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hejsan

Joepieeee !!!! Goda nyheter för Er som skall turista i Europa. Tack vara bonderna - långtradare - Taxi blokkader har Belgiska staten bestämd att sänka diesel priset med omedelbar verkan till € 1.309 = SEK 12.308 för att undvika mer presarios från andra kategorier som är missnöjd med dom höga diesel priserna ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Ja inte för att jag förstår varför det Belgiska priset kan påverka oss som kör i sverige ,med en Regering som tycks vara bosatta på en annnan planet en var vi befinner oss.
Näj det är bara att se sannningen i vitögat.
Näj nu har stunden kommit för ett smärtsamt ställningstagande, OM och Kan man åka husbil i det här landet längre ????????????.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hej Hasse!
Ja, de va en bra fråga. Har Du använt Eländet nyss??
Har inte själv behövt använda de, ÄN.
/kurt
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hasse,

Nej, Belgiska staten kan nog inte påverka bränsle prisorna i Sverige men var säkert att dom följer noga med vad som händer och fötter på kontinenten.

Att jag skrev förra inlägget var för dom som ska semestra på kontinenten att det blir lite billigare och håller man sig till Luxemburg trakten så lönar det säkert att hoppa in med ett par reserv dunkar.

Saken är klar det sista som jag sätter åt sida (säljer) är husbilen :)
 

Gerry

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
12209
Medlemskap
2024
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hej Belgien 1, vad var priset innan dom sänkte?

Jag förstår inte varför inte vi kan göra som i dom andra länderna (protestera, visa vårt missnöje), har vi det så gott ställt så vi inte bryr oss om prisökningarna utan bara diskuterar detta vid fikaborden och på olika forum.

Vi var inne på att skaffa husbil men har börjat att tveka för det är nog inte den sista prishöjningen på bränslet, man vill ju ut och se sig om och inte bara ha den stående på parkeringen. :mad:
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Gerry,

Innan säkningen vad priset € 1.425 = SEK 13.395 alltså drygt 1 krona / liter vilket är en hel del (tycker jag).

Jag måste säga, härnere hotar dom inte med strejkor osv dom går heöt enkelt till parlementet slå näven i bordet och blockera hela stan dom struntar i konsekvenerna. Nu är det buss bolagen som ska göra likadan med att ockupera flygfältet i Bryssel precis när semester börjar när dagligen 30000 passagerare lämnar landet för varmare orter. Det kommer att bli chaos :)

Att inte köpa en husbil bara för den anledningen nej inte jag. Vi kan inte tag med pengarna dit vi alla ska helvetet eller himlen vad det nu blir :D
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Tjena Kurt, nej jag har inte startat Eländet än och det är väl tur med tanke på Bränslepriserna, det blir nog snart lönsamt att köra skiten på Explorer Vodka eller någe billigt från Tyskland?

Hade Kurt och hälsa Monika från oss.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hej igen Hasse. Tur att man inte kör på Diesel på Eländet.
Men nu när det blir lite kallare så får vi ta till Åkarbrasan. Om man inte tar sig i Brasan, HA ha skojaraprillo.
Ha de vänner, Monica o Kurt
 
Toppen