• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tragiskt DIESELPRIS

F

F.d. 54814

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hei.

I Norge er det billigst å fylle drivstoff søndag kveld og føre kl. 11 på mandag formiddag. Da går prisen opp igjen. I går var prisen 11,15 NOK på den billigste Esso-stasjonen i Oslo.

Mvh
TerjeM
 

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

12,74 tankade vi för på Jet i Jönköping i går den 4/5. Ganska bra.
 
F

F.d. 50029

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hej alla husbilsvänner! Detta är mitt första inlägg som ny medlem sedan årsskiftet. Jag hoppas att de flesta av oss vet att det är staten som gör de största höjningarna! Av varje 10-öring som dieseln höjs tar staten mellan 7 o 8 öre. Har tyvärr inte den exakta procentsatsen!
 
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hej alla husbilsvänner! Detta är mitt första inlägg som ny medlem sedan årsskiftet. Jag hoppas att de flesta av oss vet att det är staten som gör de största höjningarna! Av varje 10-öring som dieseln höjs tar staten mellan 7 o 8 öre. Har tyvärr inte den exakta procentsatsen!

Men staten, det är ju vi! L´état, c´est nous! Oh, pardon! Mon francais est miserable!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Jappe, om ditt påstående stämmer är ju jag oxså med i staten.
Då förväntar jag mig snart lite klirr i semesterkassan nu när jag höjt bensinskatten.
 

Eva & Ulf

HBK Medlem
Inlägg
212
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2024
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hej alla

Diesel pris Jet Hedemora Kl. 09.00 (2008 05 09) SKr. 13,39 Vansinnigt Eller ???:mad:
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Då kan jag berätta att dieseln låg på 13,99 i Åstorp innan idag när jag cyklade hem från jobbet

//Agneta
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Ja... Det lär "smyg" höjas även på JET framöver...
Nu när Statoil köpt upp JET.
Om vi anfaller Norge och sedan kapitulerar, kan det va nått??? *L*
Mvh. Magnus:music-icon:
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Ja då ligger dieseln nu på över 14:00/litern. Det ser ut som att min gissning på 15 till semestrarna i juli slår in. Jag är absolut inte glad för det, det känns helt enkelt för djävligt även om vi bara har bensin fordon, men priserna föjer ju varandra efter vad folk är villiga att betala och det känns som att den gränsen nu är nådd. Jag har drivit min verkstad sedan 1988 och det har vartända år varit smått hysteriskt just den här årstiden vad gäller jobb på alla mc och bilar som ska användas nu när sommaren kommer, så är det inte nu.. Telefonerna ringer inte mer än på vintern, det ramlar inte in kunder hela dagarna heller. Mina kollegor säger samma sak om sina verkstäder. Bara att konstatera, gränsen är nådd nu, folk användert inte sina bilar på samma sätt längre med drivmedelpriserna, skatterna mm. Det har blivit åt h-e för dyrt, det är inte värt pengarna längre liksom. Vi beslutatdes oss redan i vintras för att inte åka till Franska rivieran i år som vanligt, inte åka ut med husbilen ett par veckor som vanligt. Vi beslutade oss för att vara på sommarstället i Norrtälje all ledig tid istället och lägga ner pengarna där. Idag känns det tyvärr som ett mycket rätt beslut! Idag har det dessutom varit en duktig jordbävning i Kina mede ännu inte räknade omkomna som väl säkert blir massor.. Det kommer garanterat också att på något sätt sätta sina spår i världsekonomin. Välkommen till verkligheten!
 
F

F.d. 55751

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Tankade firmabilen idag i Bollnäs, 14,30 Lit. för disel, ingen hejd! Hur än vi gapar o skriker kommer det bara att fortsätta. Att inte alla klubbar och motororganisationer inte gör något åt detta förstår jag inte. Staten får in mer pengar på moms för varje krona eller öre som det höjs det måste finnas marginaler för att sätta ett rimligt pris men vi är ju en tacksam mjölkko.

Jerka
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Som jag ser det gäller endast PBS.

Ingen ställer upp för oss bilister och bränslenyttjare, men tillsammans med lojalite, blir vi starka. Det är här PBS kommer in.
Punktbränslestrejk.

Ett område/samhälle/ i taget.
Hur skulle det se ut ifall alla plötsligt skulle ta bussen till jobbet?
Så många bussar finns inte bara.
Till slut drar regeringen åt sig öronen, trots allt är det ju politikerna som sätter skatterna.

Eller.
PBS gentemot alla mackar som gärna skor sig.
Favorisera en mackkedja och tanka där.
Och eftersom pengar är makt, och när inte inkomsterna stämmer längre,och prognoserna slår fel, då gör macken allt för att få tillbaka sina kunder.

Egentligen gäller det "bara" att bryta "icke göra mönstret".
En för alla, alla för en.:twitcy:
Ensam men stark fungerar inte i dessa lägena.

Ja då fick revulotionären i mig lite vädring.
mvh
Werner
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hej.

Är det någon som har koll på om dieselpriset har samma utveckling i ex.vis Tyskland?

En undrande Knausen
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hej.

Är det någon som har koll på om dieselpriset har samma utveckling i ex.vis Tyskland?

En undrande Knausen

Tyvärr är det inte mycket bättre där (se dieselpreise på goggle) möjligtvis i Samnauen,frihandelsområdet i Schweiz ca 9,40 kr litern.

mvh
Werner
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

I Rydebäck strax söder om Helsingborg, var dieselpriset 10,64/l igår. Hämtar nya bilen på torsdag så vi får hoppas priset ligger kvar tills dess.
 
F

F.d. 55272

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Just hemkommen kan jag meddela att dieselpriset har åkt upp rejält i hela Europa. Senaste veckan har jag köpt för: Spanien 1,39, Frankrike 1,43, Luxemburg 1,17, Tyskland 1,45, Danmark 1,54 och Sverige 1,45 allt räknat i Euro. Under åtta veckors resa har priset gått upp med ca en krona/litern överallt.
Hlsn
Evert H
 
J

Jarn

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Efter en runda i Tyskland i veckan så kan jag, liksom ni andra, konstatera att även där rusar priserna upp.
Tankade i måndags utanför Celle för 1,29 €, på lördagen var det 1,44 € i Lübeck.
På Autobahn brukar det sedan vara ytterligare lite dyrare.....

Skillnaden i Tyskland mot Sverige är att dieseln fortfarande är mellan 80 öre och 1 krona billigare än bensinen om man jämför 95 oktan.
Deras normalbensin är ju bara 92 oktan.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 346

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Vi får nog låta vår husbil stå kvar på gården i sommar.
Vi kan ju bo i den ändå och göra lite fina cykelutflykter i trakterna hemma.

Anders:twitcy:
 
F

F.d. 29809

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Jag tror dessvärre att det bara är att ändra om i budgeten eller låta bilen stå för gott.
Jag har läst en del expertutlåtanden om framtida drivmedelspriser och ingen tror att det blir billigare....... Sen vet vi alla att experterna inte alltid har rätt!
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Jag har svårt att tro att man skulle avstå från att använda sin husbil, där man satsat ett antal upp till rätt många hundra tusen kronor, pga att dieselpriset stigit med ett par kronor och kanske stiger ännu mera.
Däremot planerar man nog mer noggrant sina resor.
 
Toppen