• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tragiskt DIESELPRIS

F

F.d. 6057

Guest
Dieseln Kostar idag 13,64 i Piteå alltså en höjning med drygt 70 öre sen i fredags.:swoon: men det beror väl som vanligt på oljekriser nu när det börjar närma sig semester för Svenskarna.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

och då är det två månader kvar till semesterperioden... Jag gissade tidigare på 15:- tills dess, hoppas jag gissade fel.
 
F

F.d. 25020

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Priset i vårat grannland Finland är 2.50 under svenska priset inte den röda den finska dieseln är bättre den är fetare smörjer bra,var över idag.
:mcride:MVH Sture i Pajala
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.370
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Jag var inne på Danmark Tv2 textsidorna där man har en sida med drivmedelspriser för Europa.
Där var Norge dyrast på diesel och vi kom som god tvåa.
Jag vet inte anledningen till att vi skall betala mer här.
Så det blir en tur söderut i år också.
Krister
 
F

F.d. 6057

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Tro det eller ej i dag var priset 13,79 på samma mack. alltså ytterligare 15 öre upp.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Micke,

I Belgien har dom höjd idag till SEK 11,4835 den högsta diesel priset hittentills :(
 

Tiiu & Claes

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
449
Medlemskap
2024
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Jet hemma i Härnösand tar idag 12.84/l. Där brukar priset vara lägst mellan Uppsala och Härnösand. Verkar vara skapligt även om 12.74 var bättre när jag tankade på Statoil i söder om Sundsvall i förrgår. Så passerar ni dessa ställen - passa på att tanka!
 
F

F.d. 6057

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Passerar där på Torsdag den 8 maj på vägen ner att hämta vår nya familjemedlem, för nu blir vi med hund;-) Skall hämta den i örbymark utan för Kinna.och då är det dags att tanka eftersom vi kört från Piteå.
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hej!

Priset var på JET i Östersund idag 13.42.... kostar att ligga på topp:mcride:



/Gunnar
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

På Statoils hemsida finns en förklaring till varför dieselpriset är högre än bensinpriset, föga tröst men så är det tydligen.
Statoil

Statoils priser just nu:

Bränsle-2008-04-30.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Efter vad jag hört lär Statoil köpt Jet. Är detta sant skall man kanske glömma Jet som prispressare.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

AndersHj,

Anders, ett Sovjetisk oljebolag har köpt up Jet, det gäller ca 800 stationer i Belgien - Frankrike, kommer tyvärr inte ihåg vad det heter. Övergången skulle ske i början av Maj 08.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Tack för det Belgien. Norge vs Ryssland, ja frågan är vad som är bäst. För snart ett år sedan hade vi "priskrig" i Västervik och det var nog Jet som var drivande. Jag tankade bilar, båt och dom dunkar jag hade till det facila priset av ca 7.50/liter. Fick plats med ca 220 liter, ja, det var tider det.
Anders
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.843
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Det är Lukoil - OAO «LUKOIL» som köpt Jet i Frankrike o Belgien

I Norden har Statoil köpt Jet om EU konkurrensmyndighet tillåter detta.
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Hej!
Jag har försökt få något svar på hur det ligger till med denna affär och kontaktade Konkurrensverket men de svarade inte, men efter två påstötningar med någon vecka emellan så sa de att en ansökan inkommit till EU-kommissionen. Jag skrev till dem och fick följande svar "
Hej!

Det stämmer att Kommissionen har fått en anmälan om en föreslagen koncentration StatoilHydro/ConocoPhillips (Jet). Beslut väntas fattas 23 april och mer information kommer att läggas ut på våra webbsidor från det datumet, på följande adress: http://ec.europa.eu/comm/competition/mergers/cases/index/m98.html#m_4919

Vänliga hälsningar

Infocomp"

Jag har inte lyckats få reda på hur det gått då min dator krånglar när jag försöker öppna ovan bifogade fil. Jag har tillskrivit dem med en önskan om ett klart svar, så får vi se hur det går. Jag har även tillskrivit vår statsminister och det kan väl fler göra för hans inställning är väl inte helt oviktig. Han lär ha sagt att ingen organisation i sverige har påpekat att priserna är höga.

Kjelle
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Om det är någon tröst. Jag sitter just nu i Freiburg i Sydtyskland. Här kostar diesel just nu Euro 1,498. Jag vet inte vad svenska kronan står i just nu.
Mbh
Delteff ;)
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Tragiskt DIESELPRIS

Delteff,

€ 1.498 motsvarar SEK 14.01 vilket är ganska dyrt, tror säkert att det är liter pris efter motorvägen, bränsle ligger alltid högre efter motorvägen m.a.o. försök att lämna motorvägen det kan göra en bra slant på en lång resa.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen