• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trafikregler

F

F.d. 53358

Guest
Sv: Trafikregler

Vi befinner oss på Marias camping i Mellbystrand i Halland.
En familj bor granne här, med några små barn, 4 5 årsåldern. Pappan kom med bilen och barnen blev glada och började springa runt bilen när pappan backade. Jag blev så pass rädd att jag trodde hjärtat stannade. Jag var på så pass långt håll att jag inte hann ingripa. Denna gången hände inget, men jag såg framför mig en stor katastrof.
Är jag en gammal nervös gubbe eller ?
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Trafikregler

Det kanske är så enkelt att en del inte vet hur/när man skall blinka. Av dom som blinkar över huvud taget i rondeller, verkar hälften blinka när dom kör in i den och resten när dom kör ut ur den.
Jag har uppfattat reglerna så att den enda gång man skall blinka är när man kör ut ur rondellen. (Eller när man byter placering inne i rondellen).

uno
 
F

F.d. 55368

Guest
Sv: Trafikregler

I Frankrike på väg söderut ett år, körandes på mindre väg, (hittar alltid vilse), så fick jag polisen efter mig genom en mindre by med många rondeller. Jag blev inblinkad på sidan av vägen och blev lite nervis. Men polisen, som kunde Engelska, ville tacka mig för gott exempel i trafiken. Jag hör till dem som blinkar mej ut från rondeller även om jag kör rakt fram. Han sa Merci Madam, räckte mig en ros och körde vidare. Kvar satt jag och såg nog mest ut som en fågelholk.....eller nå´t.:msn_flower: Kör med förstånd, som min pappa säger!
 
Toppen