• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Toalett och dusch i samma utrymme

Nu har jag kollat genom lite papper på tidigare husbilar vi haft och hittade beteckningen på den Carthago som vi hade med QB.
Den heter C-line 4,6 det är en årsmodell -09 och ägs idag av en 84 årig man i Skärholmen, kanske dags för en försäljning.

Jag undrar varför man klär duschväggarna (bild12) med folierade "pappskivor" som ska föreställa träimitation istället för redig plast som i vanliga husbilsduschar, är det en budgetvariant, eller?

Toalett/tvätt-rummet är ett "variobath" där väggen med handfatet vrids ut och täcker toaletten. På detta sätt skapas en duschkabin med "redig plast" i ytor på insidan av duschkabinen. En Dethleffskonstruktion som även jag har i min husbil och som fungerar bra.

Tillbaka
Toppen