• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

SNIPE är den bra?

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025
Sv: SNIPE är den bra?

Kollar man på bilden i tråd 51 ser det ut som skew vinkel ställs in med en tredje motor

bp

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om en Oyster taper signalet så venter den på at det skal komme tilbake, om den ikke kan finne signalet fra den satellitt du har valgt så gir den til slutt opp denne og prøver Astra 1. Finner den ikke denne så får du en feilmelding i displayet og på TVen.

En Oyster med SKEW opsjon vrir også LNB for maksimalt analog signalstyrke.

Når du slår på en Oyster så prøver den først å finne igjen satellitten der den var sist du hadde den på - er det inget signal der så sveiper den rundt på samme høyde en runde og som oftest finner den da igjen et signal som den kan finstille høyde og sideveis på før den finjusterer SKEW.

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025

Har nu testat min SNIPE i Sverige,Danmark, Frankrike, England, Tyskland, Holland,Belgien... Med mycket bra resultat, har inget att gnälla över mer än att den någon gång gått tillbaka till parkeringläge. Troligen beroende på GPS signalen.

Köpte en 12V mottagare hos Satellitproffsen i GBG som ger mig flera HD kanaler. Även då jag vart utanför området för vad Snipe själva säger att den skall fungera i, så har det fungerat.

Mycket nöjd med den!

//Freddy

F

F.d. 28640

Guest

HJÄLP!!
Har köpt en snipe och lyckas inte uppdatera den via usb,,,vet inte vad jag gör för fel och jag behöver få in Eutelsat för SWT World:confused: någon som kan?

F

F.d. 28640

Guest

Nej inte vad vi kan se,,,det verkar som om det var det tidigare

jabadabado

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
13327
Medlemskap
2026

Hej,

Jeg har også kjøpt en Snipe antenne til min bil. Det jeg sliter med er at den ikke vil gå tilbake til "Home" posisjon bestandig. den legger seg ned men ligger liksom 90 grader feil i forhold til hvor den bør være og Home lyset blinker rødt. Der forblir den om jeg ikke tar strømmen i 15/20 minutter. Noen som har samme problem eller løsning på dette ?

--Terje--

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025

Detta råkade jag ut för när några grenar vred den ur position.
Därefter ville den inte gå tillbaka i "Hem" läget igen.

Jag kopplade bort spänningen och vred den till position manuellt, sen fungerade det igen.

//Freddy

jabadabado

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
13327
Medlemskap
2026

Ah.. Det tenkte jeg ikke på :).

Det kan være problemet. jeg prøver.. Kommer plutselig tilbake.

Thanks!.

Terje.

F

F.d. 25414

Guest

Har nu testat min SNIPE i Sverige,Danmark, Frankrike, England, Tyskland, Holland,Belgien... Med mycket bra resultat, har inget att gnälla över mer än att den någon gång gått tillbaka till parkeringläge. Troligen beroende på GPS signalen.

Köpte en 12V mottagare hos Satellitproffsen i GBG som ger mig flera HD kanaler. Även då jag vart utanför området för vad Snipe själva säger att den skall fungera i, så har det fungerat.

Mycket nöjd med den!

//Freddy

Jag kan understryka med vad DJ Freddy säger, men jag lyckades dock ej få in SVT på Thor satelliten dock gick BBC knowledge och Sky news samt Jazzera nyhetskanal i Montpellier området då på Thor. Möjligen har du en bättre mottagare, min var den lilla vita från Kanal Digital.

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Min känsla är att Freddy kollat på svt World eutelsat 9a ??

Vi brukar stänga av controllern efter första nedfällning blir ju då strömlös och har inte en chans att vila sig.

Vid sämre väderlek då man ofta vill sitta och kolla på tv tappar vår signalen lite för
lätt. Eurosport hd helt hopplös bara lite duggregn räcker, vi kollar på Thor.

Absolut värd pengarna ändå.

F

F.d. 53078

Guest

Det finns väl bara en modell av snipe

Det verkar vara sá att den äldre modellen, den som inte hade skewkontroll är helt ersatt med den nya snabbare med skewkontroll.

Priset pá Snipe ligger bara lite lägre än den helt suveräna Kathrein cap 710.

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

ok skulle betyda att snipen ligger något under en 60 cm offset antenn, kan nog stämma ganska bra enl mig också

Toppen