• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SNIPE är den bra?

callee

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
1609
Medlemskap
2024
Sv: SNIPE är den bra?

Hej, i dag kom min Snipe, 8 775:- SEK inklusive frakt fick jag betala. Köpte den från
obelink.nl Hollands största fritidsvaruhus tror jag.
Kunde väl kanske köpt den något billigare från någon tysk nätsajt, men hos Obelink känns det seriösare när man kan maila någon om det är något som strular.
Har bara hunnit prova den altanen och Astra satelit, funka klockrent.
Allt kablage, nätadepter och monteringsplatta var med. Nöjd så långt.
Ha de Callee:spinny:
 

gorols60

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2024
Sv: SNIPE är den bra?

Hej
Verkar som SNIPE är bara en antenn. Alltså ingen mottagare medföljer? Måste man köpa till en mottagare? Skall man se svenska TV kanaler som Canal Digital eller Viasat så måste mottagaren hantera detta. Ofta tillkommer en CA modul.
Lite krångligt att först ställa in satelliten och sedan mottagaren ! Kathrein har ett system (Mobiset) som är komplett med en helautomatisk 60 cm skål som man kan köpa i Tyskland för ca 14000kr. Det som tillkommer är CA modulen för ca 600kr om man vill se CD eller Viasat. Lätt att montera själv.

GO
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: SNIPE är den bra?

Callee:
Vad ingår i paketet? Vad behövs mer för att se t.ex. 1:an på TV:n
 

callee

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
1609
Medlemskap
2024
Sv: SNIPE är den bra?

Hej, köpt en mottagare från Satelit proffsen I Gbg, finns i Malmö ock, för ca 1 800:- den går på 12 V /220 V. Kortplats för CA modul som jag köpte där också ca 700:- . Beställt ett depositonskort hos Canal Digital kostnad ca 700:- som man får tillbaks när man inte behöver det mer. Då ska man se de fria kanalerna på SVT 1 -2 barn och kunskapskanalerna.
////////////////
Callee
 

Bo&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Nybro
HBK-Nr
10739
Medlemskap
2023
Sv: SNIPE är den bra?

Har fått hem vår Snipe. Funkar klockrent med Viasat extra HD mottagare. Totalt pris inkl frakt under 8000 SEK från Satshop Finland. Verkar seriöst, svarar direkt på frågor via mail. Leveranstiden var under en vecka.
 
F

F.d. 25414

Guest
Sv: SNIPE är den bra?

Hej
Om du tittar på täckningskartan för Thor så skall det gå i teorin men det gäller tydligen bara om du har en hd box där Canal Digital sänder på t2 transpondern.
Enligt denna så bör man ha en 60 cm parabol, vilket Snipe motsvarar.
I praktiken kan jag dock inte svara på detta men det finns många HBK:are där nere som säkert sitter med svaret
Täckningskartan finner du några inlägg upp i tråden.
 

flarses

FD HBK Medlem
Inlägg
44
Kommun
Falun
HBK-Nr
7972
Medlemskap
2021
Sv: SNIPE är den bra?

Ni som köpt en Snipe. Fick ni med fästplattan för fast montering? Det ser ut som att den är option när man kollar i katalogen.
 
F

F.d. 55486

Guest
Jag har köpt en Snipe från Finland. Allt ingår och den fungerar, åtminstone på marken. Kostnad strax över 8 000 kr inkl. allt, även montageplattan. Leverans 4 dagar. Dom sa att den var den sista till det gamla priset, men jag vet inte vad det betyder. Jag skall limma den på taket så fort det blir varmare.

Håkan J
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: SNIPE är den bra?

Kunde ju inte motstå att klicka på länken..

Nu är det en påväg till mig med ;) 6 487,66 blev det exakt för att få den levererad i Sverige till dagens kurs.

Jag har inte haft tv på många år, men insåg i sommras på de skotska högländerna att det kan vara lite mysigt att sitta inne i bilen när regnet öser ner o titta på lite tv.. Jag har i dag en äldre modell av mottagare som följde bilen, men lite lyx ska man väll ändå kostapåsig nu när jag bor i bilen o allt.. Man sparar som sagt ganska mycket pengar på att bo i bilen :)

//Freddy
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: SNIPE är den bra?

Hej!

Vi Delfiner funderar på att skaffa oss en satellitantenn, men det är ju inga billiga grejer må man säga. Har sett att det finns en antenn som heter Snipe. Liten å kompakt, kostar 12995:- vilket är 10000:- mindre än en parabol. Är det någon som vet om Snipe är en bra investering eller åtminstone har en åsikt om den.

Bill :yes::wub:

parabolantenn eller Sfarisk antenn skall du undvika till digital mottagning, anvand en offsetantenn. dessa antenner ar reflektorer och fungerer som att forstoringsglas och ger all signalen in i LNBn

Snipeabtennen ar som ett forstorat LNB och har ingen reflekterande egenskap som fokoserar signalen till en punkt.

Snipeantennen har darfor mindre forstarkning per m2 men ar mycket liten och behandig. Hollandarna anvande dessa antenner forr

Skulle nagot ga i sonder i antennen sa maste hela antennen bytas ut
 
Toppen