H
hianders
Guest
Sv: Se upp för bedragare!!!!
Inte om man har olika banker! Då kan det ta minst en dag.
Inger
Inte om man har olika banker! Då kan det ta minst en dag.
Inger
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det tar bara några sekunder att över föra pengar de är bara ett klick så har mottagaren de på sitt konto om det är seriöst!
Det tar bara några sekunder att över föra pengar de är bara ett klick så har mottagaren de på sitt konto om det är seriöst!
Första gången jag testade appen tyckte jag det var ruskigt onödigt förfarande att man var tvungen att ha den gula delen av regbeviset, men det är ju rätt lätt att begripa varför!
Tycker dock likväl synd om dem som låtit sig bli lurade! Inte alla som är vana vid att göra affärer...
Det är väl ingen affär! Det är bedrägeri. Affär är det först när köparen mottagit varan och säljaren mottagit köpeskillingen! Så är det i min värld i alla fall.
Transportsyrelsen har här medverkat till att bedragare kan lura hederligt folk som inte känner till de senaste "affärsmetoderna"!
Jappe
Man kan tycka det. Men Transportstyrelsen har inte haft uppsåtet att lura någon.
Så det faller på uppsåtet, tyvärr. Det är säljaren som brustit när han inte hanterat ägarbeviset och nycklar på ett korrekt sätt.
Det var det dummaste jag har hört sedan -47! Affären är inte fullbordad! Säljaren har inte fått några pengar och köparen har inget undertecknat kvitto på betalningen. Elektroniska fiffigheter i sammanhanget borde inte på något vis gälla i en sådan här affär! Transportstyrelsen har ett stort ansvar här! Transportstyrelsen bör betraktas som medskyldig till bedrägeri!
Har jag missat något här eller blivit galen på riktigt? Eller har världen blivit galen?
Jappe
Men det du har juridiskt fel i är att Transportstyrelsen är medskyldiga.
Moraliskt kan man dock tycka det. men tvivlar starkt till att ngn skulle få dit dem.
Transportstyrelsen är utsatta för ett bedrägligt beteende. Och har INGET uppsåt i brottet.
Om man saknar uppsåt kommer man alldelse säkert inte att bli staffad.
Vi får hoppas att skurken blir dömd och även att handlaren straffas på ett eller annat sätt.
Men tyvärr finns det nog inga pengar till de drabbade.
Nu blir jag nyfiken på vad det var för dumt du hörde 47
Det var det dummaste jag har hört sedan -47! Affären är inte fullbordad! Säljaren har inte fått några pengar och köparen har inget undertecknat kvitto på betalningen. Elektroniska fiffigheter i sammanhanget borde inte på något vis gälla i en sådan här affär! Transportstyrelsen har ett stort ansvar här! Transportstyrelsen bör betraktas som medskyldig till bedrägeri!
Har jag missat något här eller blivit galen på riktigt? Eller har världen blivit galen?
Jappe
Ägarbytet har ju skett utan någon som helst handling som styrker det. Inget gåvobrev, inget köpebrev, inget kvitto, ingenting som legitimerar ägarbytet. Allt som styrker ägarbytet är en bedräglig handling via en app som Transportstyrelsen har bäddat för!
Att köparen gör ett ägarbyte innan affären är fullbordad är ett brott enligt min uppfattning. Givetvis tillhör husbilen fortfarande säljaren!
Det har gått så många år sedan -47 så jag har glömt den dumheten men den var ju inte av den här digniteten där en myndighet öppnar vägar för kriminellt intresserade personer att lura folk som inte har en aning om moderna sätt att luras via nätet!
Jappe