C
cheetah1
Guest
Sv: Scania Deltaplan K 113
I den här tråden menar jag..
I den här tråden menar jag..

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
När det göller varvräknaren så testa den med kablar direkt med 24v och en kabel somgår direkt till generatorn W. Motorn sitter väl där bak så de blir några meter kabel att följa. Ohm mät ifall det är kortslutning i kabeln och ligger mot jord någonstans.
Luftkanalerna;
i min buss tog jag bort dom, det var bara friskluft. Värme lade jag i golvet. En vebasto vattenburen och kopparrör under golvet. kommer kanske aldrig att använda värmen , men det bör ju finnas.
Bussen ser fin ut lycka till
Byggde med 2"2 träreglar och 12mm plyfa som jag limmade med pl400 sen skruvade jag tätt. Var inne på att tunnare reglar och skivor för att tjäna plats och vikt men ångrar mig inte då det blev stadigt och inget skrammel och gnissel. Har du vägarna förbi får du gärna komma och titta och ge dig på nåt tips så du slipper göra alla misstag jag gjort.
se till att all luft töms ur bälgarna så den inte sjunker olika.
Hur gör man det![]()