• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Scania Deltaplan K 113

F

F.d. 25569

Guest
Sv: Scania Deltaplan K 113

Det är en långhårig Schäfer som heter Pepsi.
Jag hade inte börjat med den vid Påsk. Jag har haft lite restriktioner från regeringen om saker som skall vara klart hemma innan bussen påbörjas... Men ett par helger till så skall det nog ta form :)

Dom har alltid lite andra ideer än vi killar, men de e väl så de ska va eller?:wideeyed: :twitcy:
 
F

F.d. 1757

Guest
Sv: Scania Deltaplan K 113

I helgen blev det bussat lite till... går allt som planerat skall jag använda bussen den 15:e Juni. Toan är nu klädd utvändigt, invändigt blir det nog väv och vit färg på. Ugnen och skåpen är nu på plats (fast inte på bilderna). Efter jobbet fortsätter bussandet.
 

Bilagor

  • bild 1.JPG
    bild 1.JPG
    2 MB · Visningar: 4
  • bild 2.JPG
    bild 2.JPG
    2,4 MB · Visningar: 3
  • bild 3.JPG
    bild 3.JPG
    2,2 MB · Visningar: 2
F

F.d. 25569

Guest
Sv: Scania Deltaplan K 113

I helgen blev det bussat lite till... går allt som planerat skall jag använda bussen den 15:e Juni. Toan är nu klädd utvändigt, invändigt blir det nog väv och vit färg på. Ugnen och skåpen är nu på plats (fast inte på bilderna). Efter jobbet fortsätter bussandet.

Bra jobbat:cool:
 
F

F.d. 1757

Guest
Sv: Scania Deltaplan K 113


Det samma, jag följer ditt bygge också.
När har du tänkt att få ut den på vägarna? Jag hoppas vara hyfsat klar inom ett par veckor, men helt klar blir man väl aldrig....

Skall besiktiga den 14:e Juni....dock bara kontrollbesiktning, men det kan bli dyrt det också om det inte står rätt till...
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Scania Deltaplan K 113

Vit färg är bra det ger luft och rymd men man ska inte ha den kritvit har jag lärt mej utan den ska vara lite bruten i grått eller liknande.
Men det är ett stort problem som inte uppstår i ett hus och det är att vanlig vattenlöslig plastfärg kan mögla.
Den kan mögla ganska ordentligt under vintern talar av erfarenhet. Så välj färg med omsorg antingen en gammaldags oljefärg, finns väl knappast längre. Eller någon mögelskyddad för badrum och liknande.
 
F

F.d. 1757

Guest
Sv: Scania Deltaplan K 113

Vit färg är bra det ger luft och rymd men man ska inte ha den kritvit har jag lärt mej utan den ska vara lite bruten i grått eller liknande.
Men det är ett stort problem som inte uppstår i ett hus och det är att vanlig vattenlöslig plastfärg kan mögla.
Den kan mögla ganska ordentligt under vintern talar av erfarenhet. Så välj färg med omsorg antingen en gammaldags oljefärg, finns väl knappast längre. Eller någon mögelskyddad för badrum och liknande.

Tack så mycket för tipset, detta skall jag verkligen tänka på när du sa det.
Tack tack :)
 
F

F.d. 25569

Guest
Sv: Scania Deltaplan K 113

Det samma, jag följer ditt bygge också.
När har du tänkt att få ut den på vägarna? Jag hoppas vara hyfsat klar inom ett par veckor, men helt klar blir man väl aldrig....

Skall besiktiga den 14:e Juni....dock bara kontrollbesiktning, men det kan bli dyrt det också om det inte står rätt till...

Jag kommer inte ut på vägarna i sommar... nästa sommar kanske,har en hel del att fixa med innan,
den ska omreggas till b2
en del fix med tryckluften,byta tank osv
med inredningen är det massor kvar ..... så de dröjer tyvärr. Är sugen att åka på nån träff med bussen men men inte i år...
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Scania Deltaplan K 113

Läste en del om historiken bakom köpet av en buss, har en bekant som har en riktig ombyggd buss.
Ja stort och bekvämt kan man bo med elanslutning året runt.
Om det är det man vill med livet.
Oftast är det nog så att det är planerandet och arbetet som är det roligaste och en buss finns det alltid något att göra på.
Och om allt annat går åt skogen så har man alltid någonstans att ta vägen.
Själv mår jag som bäst när jag har något på g som är svårt att lösa. Tyvärr har ju mina tekniska bekymmer varit väldigt specifika.
Friheten att kunna åka vart man vill är ju ovärderlig och jag hoppas ni blir någorlunda färdiga för en fin semester.
 
Toppen