• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Renault Express 1990.. Minsta campingbygget ????

F

F.d. 28653

Guest
Sv: Renault Express 1990.. Minsta campingbygget ????

I morse var man ned till Boden för ombesiktningen, inga problem där så nu rullar den ett år till :wink: Och vilken skillnad det vart i komfort med nya stötdämpare och inga vibrationer i ratten vid 95 kmh och uppåt nu heller tack vare den nya spindelleden :wink:
 

pannor

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024
Sv: Renault Express 1990.. Minsta campingbygget ????

Hej
Ett kul litet projekt du har åstakomit.Det som jag blir nyfiken på vad det är för gardin list du har hittat,ser ut som plast
Ha det bra i norr
 
F

F.d. 28653

Guest
Sv: Renault Express 1990.. Minsta campingbygget ????

Hejsan "Pannor" Tackar.. Gardinlisten är inköpt på Biltema, är ej plast, utan i metall eller aluminium eller nått, Följde dock ej med några sk, gardin näbbor Utan bara skenan, monteringsplattor och dom ringar som satt i skenans spår :wink: Under en 100:- per skena..
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Renault Express 1990.. Minsta campingbygget ????

I morse var man ned till Boden för ombesiktningen, inga problem där så nu rullar den ett år till :wink: Och vilken skillnad det vart i komfort med nya stötdämpare och inga vibrationer i ratten vid 95 kmh och uppåt nu heller tack vare den nya spindelleden :wink:

Det var som attan, finns det uppåt också?
:mcride:
 

pannor

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024
Sv: Renault Express 1990.. Minsta campingbygget ????

Hejsan "Pannor" Tackar.. Gardinlisten är inköpt på Biltema, är ej plast, utan i metall eller aluminium eller nått, Följde dock ej med några sk, gardin näbbor Utan bara skenan, monteringsplattor och dom ringar som satt i skenans spår :wink: Under en 100:- per skena..
AHA,Det var som attans,Biltema får då ett besök.Hur lyckades du böja listen?Värme,kanske?
 

pannor

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024
Sv: Renault Express 1990.. Minsta campingbygget ????

Jag böjde dom försiktigt över knät och vred dom för hand :rolleyes: Ps, ha knäskydd på i såna fall, knät blir lätt ömt efter ett tag, :wideeyed:
Var å kollade listen å den var ju liten å smäcker,89kr 150 cm.betydligt biligare än ett företag som gör lister för en känd bilindustri på hisingen,där var priset bara för en standard böj 230+moms.men då får man den presis som man vill haden.Biltemas är värd att eprimetera med
 
F

F.d. 28653

Guest
Sv: Renault Express 1990.. Minsta campingbygget ????

Var å kollade listen å den var ju liten å smäcker,89kr 150 cm.betydligt biligare än ett företag som gör lister för en känd bilindustri på hisingen,där var priset bara för en standard böj 230+moms.men då får man den presis som man vill haden.Biltemas är värd att eprimetera med

Ett annat tips när man börjer dessa är nog att ha något böjbart med fast matrial i själva glidskenan där ringarna ska glida, vill på att bli lite lätt ihopklämd om det blir för skarpa böjar, fick själv bända upp dom med tång och skruvmejsel sen, blir fula skavanker av detta dock, men någon typ av plastlist eller skjuta ihop alla glidklackarna just på det ställe man ska göra böjen på kanske, dom borde hålla kanske :rolleyes:
 
F

F.d. 28653

Guest
Sv: Renault Express 1990.. Minsta campingbygget ????

På Lördags morgonen sa Lilla Olga hej då till mig och grabben. Man får hoppas att den gick bra och ska trivas sitt nya liv nere mot Borlänge trakten. Så nu är man bil lös, ny bil på tisdag eller ny och ny en till låns som man kanske köper, En vanlig personbil diesel blir det då jag har mer nytta av den i vinter.. Hoppas att nya Olga ägaren kanske fortsätter denna tråd lite.. Ska höra med henne ;) För min del blir det nog lugnt nu i vinter men blir med stor sannolikhet ett nytt större projekt till våren.. Tackar för mig och allt trevligt folk som man mött och surrat med här, kommer nog inte in så ofta men helt kommer jag inte att försvinna men mest inne och smygläser då och då.. :mcride:
 
Senast redigerad av en moderator:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Renault Express 1990.. Minsta campingbygget ????

Det har varit kul att läsa om ditt projekt. Trodde inte det var möjligt att bygga så kompakt, men det var det.....
Välkommen tillbaka med nästa..
Calle
 
Toppen