• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Racebuss

O

Osten

Guest
Sv: Racebuss

Beställde solfilm till rutorna för att slippa lite insikt då alla ser en på övre plan sen håller det väl emot lite solvärme på sommaren. Köpte en 30m rulle då det blev billigare än löpmeter priset.
Tog den mörkaste och får väl se om den blev för mörk.:quest:
 
O

Osten

Guest
Sv: Racebuss

Är du nöjd eller är det för mörkt?
Ser man in mycket när det är mörkt ute och lyset är på inne?
Ser ju bra ut annars på bilderna. Kul med bussar.:msn_laugh:
 
F

F.d. 1804

Guest
Sv: Racebuss

Jodå, jag är helt nöjd men visst kan du se in utifrån när det är upptänt i bussen (på den ena bilden ser du kvällstid mina bordslampor) men under dagsljus är det omöjligt, ser ut som dom är svartlackade bara.
Tänk på att du inte kan ha framrutan tonad och sidorutorna som används vid körning.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Racebuss

Jag har oxå väldigt mörk toning på alla rutor utom nedre framrutan och sidorutorna längst fram (de får inte vara tonade som Mats mycket riktigt skrivit redan). De öppningsbara "skottgluggarna" är inte tonade, men där sitter det små gardiner istället.
Jag upplever det inte som något problem att se ut - visst verkar det lite mörkare ute kvällstid, men ingen jätteskillnad. Jag skulle inte kunna tänka mig att ta bort toningen!
Bussen kan du se här: Neoplan Skyliner N122, V10 18,2 lit, dubbeldäckare, www.nightrider.se - Ice-Man’s Husbil - Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -
 
O

Osten

Guest
Sv: Racebuss

Bra då blev det nog rätt jag beställde. Bara vänta på rullen. Har ju ett par fönster att tvätta så länge:-(
 
O

Osten

Guest
Sv: Racebuss

Hämtat en stor rulle solfilm så får väl filma lite bilar sen för att ha råd med den. Dagen har tillbringats med familjen på husvagn/husbil mässan. Väldigt dåligt med tillbehör men fick lite ideer när man såg på alla fina bilar.
 
O

Osten

Guest
Sv: Racebuss

18m2 sidorutor uppe tvättade 3ggr så nu är man helt slut i armén.:msn_laugh: nu ska det sättas film men först lite semel ätande.
 
O

Osten

Guest
Sv: Racebuss

Bilder tagna och ska lägga ut dem senare men lite svårt att se skillnaden på bild. Hann bara sätta två rutor innan man blev utringd för att salta.:msn_angry: Fick hjälp av sonen att sätta filmen och den var ganska lätt jobbad.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Racebuss

Blev du nöjd med att ha valt en mörk film då? Jag tycker det ser bra ut! Sedan kommer solen o då blir det ljust inne ändå!
 
O

Osten

Guest
Sv: Racebuss

Jo är nog nöjd. Blev ganska mörkt inne och att se ut men blir nog bra i sommar.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Racebuss

Ja, det kommer att bli bra! Blir stor skillnad när solen ligger på (vilket den borde göra på semestern). Framför allt skönt att kunna finnas i bussen utan publik :)
Hade du valt ljusare film så hade man ju även sett bättre in i bussen! Jag tycker du ska vara nöjd :)
 
O

Osten

Guest
Sv: Racebuss

Såg den idag i dagsljus och det blev bra mycket snyggare utifrån med svarta rutor. Blir bra då halva övervåningen blir säng plats och då ser man inte nån skillnad utifrån.
 
O

Osten

Guest
Sv: Racebuss

Fick hjälp med rutorna idag av lill valpen. Har satt de åtta bakersta rutorna bara 4 kvar framåt men de får vänta tills jag får hjälp att bära ut de främre stolarna så man får plats att sätta filmen. Räcker så jag kan börja med säng byggandet.:msn_laugh:
 

Bilagor

  • IMG_4901.JPG
    IMG_4901.JPG
    49,8 KB · Visningar: 2
Toppen