Knut
FD HBK Medlem
Sv: Projekt Passivhusbilen
Greit chassi, ta av flaket så har du et par hundre kilo ekstra til boboksen
Greit chassi, ta av flaket så har du et par hundre kilo ekstra til boboksen
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
@jessika: Gjorde en ny sökning, 7 objekt, du kan kolla parametrarna själv - tror att det ska vara rimligt.
Tänkte fråga vilken ni skulle föredra rent modellmässigt, andra generationens Fiat Ducato från 2006 eller Renault Master 2001?
Jag har en -01, den sitter på golvet.Har inga bilder på interiören på Mastern från 2001 - vet någon om växelspaken sitter på golvet eller i instrumentbrädan på den?
Tack för infon, Åsa o Hasse!
Nu har jag äntligen hittat ett objekt på rimligt avstånd, denna röda pärla finns i Flen:
Renault Master Flak 3.60 lång | Södermanland
2004 och ser ut att ha en rätt modern kupé. Denna är också reggad med 3500 kg totalvikt men med lite över 3800 över axlarna, så då blir vikten i alla fall inget problem. De flesta under 3,5 ton verkar vara maxade för sina chassin, så möjligheten att regga upp verkar liten - man får ta vad som bjuds.
Säljs av bilhandlare vilket kan vara en fördel, men ganska dyrt. Vet inte hur de ställer sig till ett bud på 50 k, eller om den ens är värd det. Men det är första objektet som är på rimligt avstånd från mig - bara en sån sak! Sportiga 2,5 timmar enkel resa för att köttsligen bese detta fordon. Jag tror jag ska kolla med större handlare i mitt område också ifall de får in flakbilar med 3,5 ton totalvikt som ev. inte läggs ut på nätet (känns osannolikt, men jag vill vända på varje sten).
Caddy är säkert den bättre men lång ifrån bra, Toyota är nog det bästa som går att få tag på om man vill ha kvalite, egen och andras erfarenhet. Kolla på topgear när de misslyckas med att ta livet av en.
Men de är inte vanliga begagnade och man får betala. Kvalitet kostar!
Kommer mörkhyade män till skrotarna och dammsuger dem på toyota.