MovanoBengt

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
28740
Byggde en stödram, för att stadga upp de sladdriga kanterna på duschkaret. Limmade och skummade fast det hela som nu får stå i tryck i några dagar.

Började skumma och trycka dit golvet, när jag kom på att jag missat att limma under golvet. Snabbt lyfta upp innan skummet stelnar och limma, när limtuben går sönder och börjar läcka baklänges. Inte rätt läge för krångel när skummet hållet på att härda!! Hann ändå få ut lite lim och tillbaka med karet innan skummet börjat stelna. Hoppas det blev tillräckligt med lim. Jag vet ju hur hårt skummet sätter sig, så blir inte detta bra, är det bara att riva upp, köpa nytt golv och börja om....
20191223_115212.jpg
20191223_110036.jpg
20191222_193140.jpg

MovanoBengt

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
28740
Lite mer panel idag men mest har tiden gått åt för lösning av den ännu tjockare väggen som ska passas in med fönster och inre fönsterramen!
Hade från början byggt träramen för att passa mot inre fönsterramen, när det inte skulle vara träreglar på väggarna. När jag senare bestämde mig för träreglar, måste ramar byggas på ytterligare.
Detta måste jag även mecka med i sänggavlarna som också är anpassade för den gamla lösningen, utan reglar.
Att sätta fönsterramen först och sedan lägga panelen mot/ytanför fönsterramen, hade varit mycket enklare men så ser ju inga fabriksbyggen ut......
Mycket pill och lite resultat, känns det som.
IMG_20191227_175306_048_5475.jpg

MovanoBengt

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
28740
Jag har hittat en leverantör av "rullgardinsdörr" utanför Barcelona. Tyvärr är frakten väldigt dyr till Sverige, över 2000 kr!!
Är det någon som är ute och reser som ska hemåt så småningom och åker förbi Barcelona, och kan tänka sig att ta hem en "rullgardin" åt mig? Skicka ett meddelande.

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Jag har hittat en leverantör av "rullgardinsdörr" utanför Barcelona. Tyvärr är frakten väldigt dyr till Sverige, över 2000 kr!!
Är det någon som är ute och reser som ska hemåt så småningom och åker förbi Barcelona, och kan tänka sig att ta hem en "rullgardin" åt mig? Skicka ett meddelande.
Hur ser den dörren ut och var hittade du den. Tänker på min bil om något år
Mvh
Peter

Toppen