Måste erkänna att ska jag komma in genom nedre gallret måste jag köpa ett nytt först, första gången jag öppnade satt det inget vidare skruvat direkt i plasten med små skruvar för trä.
Var väldigt smutsigt och ett nät innanför när jag konstaterat att det kändes som ett stort jobb skruvade jag ihop det och skruvarna tog dåligt hittade några skruvar som tog bättre och smetade lite sikaflex på .
Andra gången jag skulle lossa det tog jag bort skruvarna som satt fortsatt dåligt men gallret gick inte att lossa det satt bergfast med sika. Så ska jag ta bort det så måste det bli förstörande verksamhet.
Tycker det verkar enkelt med kompressorbox från waeco, den låter lite men den står ju i hytten mellan sätena så enda problemet är åtkomsten när man är där bak med isoleringstäcket monterat.
När man kör är det ju inga problem men nu ska det fungera även om man ligger still på fricamping.
På en färja får man inte ha gasen på man ska stänga av allt och får en remsa att klistra över dörren till gasolen. men de erbjuder el till en kostnad va 5 eu. Blåses lågan ut stänger ju ventilen.
Jag är mest orolig för att äta mat som legat i rumstemepratur i okänt antal timmar.
Helt omedvetet börjar jag påhejad av HBK planera en resa söderut, efter denna sommar och sommarlika höst har jag svårt att förlika mej med de värsta månaderna på året nov och dec värst är faktiskt mörkret. Den största stoppklossen är min far snart 98 som vill att jag ska sälja husbilen!
Men jag funderar på om inte enklaste vägen är den jag åkte hem alltså genom västra spanien på höglandet bra väg lite trafik och många mil på kort tid till portugal. Man slipper ju allt stök runt Barcelona.Med en lite nyare bil än min kan man säkert nå havet på en dags hård körning från gränsen. Det är betydligt billigare att stå på camping i Olihao än i Santa Pola knappt halva priset. Rätta mej om jag har fel. Men i Santa pola finns det ju massor med svenskar men det var en bit att gå om man skulle äta. Så mat måste man kunna fixa själv utan frys och micro och ugn.