Dieselvärmare fungerar nog bra sitter ju i många dieselbilar och de flesta vet knappt om att det finns någon, men man hör det när motorn stannat och den går på avsvalning. Har hört mycket dåligt om de värmarna men jag tror det beror på att termostaten är på och då stoppar de och startar och då kan det lukta lite och dra mer ström, har man en liten som går för jämnan så drar den inte mycket och ljudämpare gör den ganska tyst.
När jag stannade utanför Barcelona luktade det diesel om bilen och det var blött vid en av spridarna, men det var bara att dra åt en mutter hade släppt, fick dra alla lite försiktigt.
Bästa att felsöka problemet får du diesel på något varmt ställe som ligger över flampunkten så kan det bli en otäck brand. Knappt så du hinner ut , kan vara tätningen som kommit fel eller trycks ut kanske verkstadskillen var en sån där som inte orkar dra åt.
Den drar lika mycket som min bil då jag brukar köra runt 90km/t. De moderna plåtisarna brukar gå en bit under litern men din är ju större och högre.
Ska ju byta till Monroedämpare ska krypa under och spraya på wd40 på bultarna brukar göra det i förväg så går det lätt att lossa sen, om jag sen skulle byta däck också blev ju bilen mycket bättre att köra. Lastbilarna har ju tryckt sönder asfalten och då vaggar den och för mej som inte är helt fri från kristallsjukan än känns det lite snurrigt. Bruka skicka efter däck från däckonline de senaste kostade 550kr st 8 lagers borde räcka med 6 egentligen och sen kostar det en del att få på dom så de får väl rulla ett tag till. Man kan ju få det gjort söderut också beställer till en verkstad som står på listan så montqerar dom blir ju mycket billigare än många man läst om däcken blir ju nästan dubbelt så dyra om en verkstad ska beställa trots att de har rabbatt.