• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Många har tydligen inte upptäckt det fantastiska landskapet i gränsen mellan Blekinge och Skåne! Här hittar vi bl a Sveriges södraste urskog. Banvallsleden är en fin cykelled mellan Sölvesborg och Olofström, ca 3 mil lång. Går bl a genom den fina gamla järnvägstunneln på Blasers bild, vid Barnakälla. Här finns också den 5 mil långa bilvägen, Humleslingan, med ett 30 tal sevärdheter. Vidare finns här Ivösjön med Sveriges sydligaste landsvägsfärja över till Ivön, en jättetrevlig ö som har ett par riktigt fina campingplatser. Det här är trakter vi vistats mycket i och gärna återvänder till. Antagligen torskar jag nu på att hitta ett nytt resmål och som hämd, kommer jag förmodligen att ta fram en väl komouflerad bild på Lapplandsporten! :)

Senast ändrad:
Ja jösses, brukar ju inte posta här men lägger in en bild till då ifall ngn känner igen sig Här ser vi även en skymt av en gammal riksväg.IMG_5648.JPG

En gång skånes längsta järnvägstunnel, jaja det var den enda också men i alla fall. Vägen som skymtas på förra bilden var gamls riksväg 116 som gick över tunneln (tunnelen)

Barnakälla.jpg

OK Blaser, tack! Var i Skandivanvien kan man betrakta omvärlden på det här sättet?

IMGP5374.JPG

Senast ändrad:
Du kan historien rätt Blazer338 visst är monumentet i Lunde där denna tragiska katastrof hände 1931. Du får nu ta oss vidare.
Tommy

DSC_0108.JPGDSC_0107.JPGDSC_0106.JPGDSC_0105.JPG

Inte så längesedan jag var där men vad tusan jag sa ju inte var det var. Hittar något i kväll. Tusan "krinil" skäller ju på mig när jag glömmer bort att jag skriver i denna tråden :)

Tillbaka
Toppen