• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Många har tydligen inte upptäckt det fantastiska landskapet i gränsen mellan Blekinge och Skåne! Här hittar vi bl a Sveriges södraste urskog. Banvallsleden är en fin cykelled mellan Sölvesborg och Olofström, ca 3 mil lång. Går bl a genom den fina gamla järnvägstunneln på Blasers bild, vid Barnakälla. Här finns också den 5 mil långa bilvägen, Humleslingan, med ett 30 tal sevärdheter. Vidare finns här Ivösjön med Sveriges sydligaste landsvägsfärja över till Ivön, en jättetrevlig ö som har ett par riktigt fina campingplatser. Det här är trakter vi vistats mycket i och gärna återvänder till. Antagligen torskar jag nu på att hitta ett nytt resmål och som hämd, kommer jag förmodligen att ta fram en väl komouflerad bild på Lapplandsporten! :)

Senast ändrad:

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Ja jösses, brukar ju inte posta här men lägger in en bild till då ifall ngn känner igen sig Här ser vi även en skymt av en gammal riksväg.IMG_5648.JPG

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
En gång skånes längsta järnvägstunnel, jaja det var den enda också men i alla fall. Vägen som skymtas på förra bilden var gamls riksväg 116 som gick över tunneln (tunnelen)

Barnakälla.jpg

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
OK Blaser, tack! Var i Skandivanvien kan man betrakta omvärlden på det här sättet?

IMGP5374.JPG

Senast ändrad:

Tommy N

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Du kan historien rätt Blazer338 visst är monumentet i Lunde där denna tragiska katastrof hände 1931. Du får nu ta oss vidare.
Tommy

DSC_0108.JPGDSC_0107.JPGDSC_0106.JPGDSC_0105.JPG

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Inte så längesedan jag var där men vad tusan jag sa ju inte var det var. Hittar något i kväll. Tusan "krinil" skäller ju på mig när jag glömmer bort att jag skriver i denna tråden :)

Toppen