• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Ja då får jag väl göra det lite lättare. Ett litet monument av en uppfinnare som byggde en "nöjespark" mitt inne i skogen. Karusellen drevs av vattenkraft som tydligt ses på denna bild.

Det finns även en klar ledtråd uppe till vänster på bilden.

Har ni aldrig varit där så är promenaden på ca 1 km värd vartenda steg genom en vacker skog.

IMG_5520.JPG

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Ja som sagt den ligger i Halland och byggdes 1972 och har även uppmärksammats i pressen.

IMG_5523.JPG

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Tror jag läst om en karusell som byggdes av någon entusiast mitt ute i skogen och snurrade runt med hjälp av ett vattenhjul. Men har inte varit där och vet som sagt inte var i Halland det är och är inte jättesugen på att få pucken igen. Så för helskotta HBK:are, kom igen! Överge mig inte nu! :rolleyes:

Toppen