Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vänta bara, pengarna måste ju in så skattetrycket flyttar över till elbilarna snart.
Just nu är vi väl i någon form av piska-morot läge där man skall drivas bort från fossilt och lockas mot el. Snart när tillräckligt många gått över så plockas morötterna bort. Piskan lär väl vara kvar länge för att fortsätta avskräcka och få in lite slantar.
Allt återgår till det normala igen.
Men mat äter du också hemma! Så den egentliga kostnaden är lägre.Förtydligande: 3 000:- per person och månad. 36 000:- totalt under 6 månader.
I Spanien kostar jag 3 000:/mån i snitt men i Sverige kostar jag ca 4 000:-/månaden i snitt. Plus 1 000:- mer per månad för bränsle!Men mat äter du också hemma! Så den egentliga kostnaden är lägre.
1,50kr, pratar vi inte närmare 4-5kr sedan förra säsongen?900 mil om året (ställer inte av) 2l milen = 1800 liter.
1800 liter x prishöjning på 1,5 kr = 2700kr / 12 = 225 kr i månaden.
Hanterbar kostnadsökning, typiskt en sådan sak som jag inte hetsar upp mig för, då jag inte kan påverka detta.
Det resulterar bara i dålig livskvalitet (även för omgivningen) att vara arg för något som inte går att påverka.
Jo visst, men vi kunde tanka för 12,50 i mars/april 2020, jag förhåller mig till senaste två höjningarna.1,50kr, pratar vi inte närmare 4-5kr sedan förra säsongen?
Vad är alternativet?Spelar ingen roll vad det kostar, folk köper ändå.![]()
Att få dom som bestämmer inse att de driver Sverige till ett land med stora ekonomiska skillnader för innevånare i städer och glesbygd. Lika väl som dom inte inser att det var effektskatt som var orsaken till att kärnkraften blev olönsam. Men var är lösningen?Vad är alternativet?
Sluta handla mat, sluta ta sig till jobbet, inga läkarbesök mm… eller vad?
(Även om ren nöjeskörning kanske minskar lite för vissa)
Att få dom som bestämmer inse att de driver Sverige till ett land med stora ekonomiska skillnader för innevånare i städer och glesbygd. Lika väl som dom inte inser att det var effektskatt som var orsaken till att kärnkraften blev olönsam. Men var är lösningen?
Det tycker nog jag inte är ett svar på min fråga på påståendet jag citerade.
Mer ett inlägg att Sverige regering skall sänka världsmarknadspriset på alla ingredienser, som ju faktiskt utgör den största delen av priset, och orsaken till den största delen av prisökningen. (Elen borträknad då i dieseltråden)
Ps. 19:33 blev priset![]()
Moms har vi på alla handelsskatter, tobak, el, alkohol mmMen skälet till de höga bränslepriserna är väl i första hand den extrema beskattningen där man t.o.m. tar moms på skatten?
Sedan skall den ju förstås transporteras till ett raffinaderi, lagras och processas där varefter den skall lagras igen och sedan distribueras till macken i ett eller flera transportled. Efter det är litern uppe över 11 kr innan skatt.Ett fat råolja (Brent) kostar 78$/fat. Om jag räknar rätt så blir det 3:55kr/liter. Resten är olika former av pålägg.