• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

oskrivna lagar?

S

Sören-6830

Guest
Sv: oskrivna lagar?

Den senaste jag såg smita från betalningen hade en NB ett par år gammal...

Tur att man har en fyra år gammal då.....men jag tycker det är dålig stil att döma folk efter vilken bil de åker.
Har sett massor av exempel av dåligt uppförande av alla möjliga kategorier av bilar, stora som små.
Kanske skulle man föra någon slags dagbok över vilka man ser och hänga ut dessa här på forumet?
Nej, jag tycker verkligen inte att forumet ska användas för att kategorisera husbilister efter vilket fordon man kör.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: oskrivna lagar?

Nej, jag tycker verkligen inte att forumet ska användas för att kategorisera husbilister efter vilket fordon man kör.

Om det tolkades så är det jag som ska be om ursäkt!!! Min tanke var som motvikt till det inlägg som nämnde små gamla bilar... Det är klart att det inte spelar någon roll i vilken bil man åker i om man betalar eller ej, det handlar ju om en personlig läggning... Jag har flera gånger sett smitare och tycker det känns för jävligt när dom använder alla faciliteter för att sen smita... Inte lätt att förklara för människor som försöker få ekonomi i en ställplats... Hoppas detta minskar så vi slipper bommar mm på varje plats...

Men som sagt ber om ursäkt för det klumpiga uttrycket...
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: oskrivna lagar?

Om det tolkades så är det jag som ska be om ursäkt!!! Min tanke var som motvikt till det inlägg som nämnde små gamla bilar... Det är klart att det inte spelar någon roll i vilken bil man åker i om man betalar eller ej, det handlar ju om en personlig läggning... Jag har flera gånger sett smitare och tycker det känns för jävligt när dom använder alla faciliteter för att sen smita... Inte lätt att förklara för människor som försöker få ekonomi i en ställplats... Hoppas detta minskar så vi slipper bommar mm på varje plats...

Men som sagt ber om ursäkt för det klumpiga uttrycket...

Och mitt inlägg om små gamla bilar var en reaktion på alla påhopp på det märke jag kör.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: oskrivna lagar?

Är det inte bättre att ,döpa om denna tråd till avensjuka till, dom som har lyckats med att köpa concorde och stora båtar,varför kan inte vissa avensjuka vara nöjda med det som passar deras egen plånbok,djäv,,,losers,jag är nöjd med min rapido,och det är det bästa jag köpt ,håkan :rolleyes:;)
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: oskrivna lagar?

När stora dyra bilar syndar, tar det liksom i ögonen. Janten inom oss säger att de borde veta särskilld väl detta med vet och etikett. Annars tror vi att de roffat åt sig pengarna med skatteplanering eller något dylikt. För det kan väl aldrig vara "ärligt" ihop tjänade pengar? Kanske arvet efter mor och far som ryker, efter en uppslitande syskonfejd? Jag vet faktiskt inte hur avundsjuka människor resonerar, om de gör det alls, själv blir jag faktiskt glad om någon har haft lycka livet. Är de snuskigt rika som min granne (är god för 6miljarder!!) så inbillar jag mig att något lite sprider det sig neråt också, för eller senare....
Likadant är det dåligt skötta äldre bilar, om de syndar, förstärker de våra fördomar, precis vad man kunde förvänta sig! De som kör anonymt sticker kanske inte i ögonen i samma grad som ytterligheterna.....
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: oskrivna lagar?

Jag tvingas också att vara morgonpigg, det ser Sigge till, vår lilla jycke.

Tryckte på fel knapp, skulle vara svar på nr 78
 
Senast redigerad av en moderator:

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: oskrivna lagar?

Vem är det som skriver dessa lagar????
Vem är polis som kollar dessa lagar?????
Lägg ner.
HaDe Hasse:mcride:

Bra tyckt Hasse en oskriven lag som präntades av en tidigare arbetsgivare till mig löd "sköt dig själv och skit i andra, frukta Gud och ärligt vandra" jag tycker nog att campinglivet är FRIHET UNDER ANSVAR !!!
Ha det bra och vinka till varandra önskar
Hasse & Ingegerd
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: oskrivna lagar?

Trodde buden kom från gud och att Moses bara hittade dem under busken:D

Tyvärr verkar ingen bry sig ändå nuförtiden:(
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: oskrivna lagar?

Det finns två typer av problemmänniskor
* De som inte följer några lagar.
* De som följer alla lagar.

Nejdå, det finns flera typer av sådana människor.

- De som bara följer de lagar som passar dem.
- De som bara följer lagar, där det finns en risk att "åka dit".

Likaså är det svårt att inte följa några lagar, även om man har för avsikt att inte följa dem. Vidare är det svårt att följa alla lagar, även om man har för avsikt att göra det.

Johan K.
 
Toppen