• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

oljebyte efter 200 mil? Fiat style

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: oljebyte efter 200 mil? Fiat style

Lycka till och var glad för att du köpte bilen på rätt ställe!
I vårt fall köptes den på helt fel ställe och vi har haft ett rent h-e i 2 år och ännu ser vi inget slut på reklamationer och ointresse från "vår" handlare.
Synd att inte alla gått charmkursen som Husbilslandet gått!
 
F

F.d. 24494

Guest
Sv: oljebyte efter 200 mil? Fiat style

Hej!

Vi har en -10:a
Vår lampa börjar blinka efter ca 800 mil. jag har påtalat detta på Fiatverkstan men dom säger att man inte kan göra något åt detta. bara byta olja och se glad ut... (vilket är väldigt svårt):mad:
Håller med om att det är en skitlösning som kostar. Skulle också vilja veta om vi är fler med detta problem.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: oljebyte efter 200 mil? Fiat style

-10 årsmodell har väl inte partikelfilter såvida det inte är specialbeställt??
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: oljebyte efter 200 mil? Fiat style

Min 2010 har filter men det blev först lagkrav från euro5 kraven 2012.
Första gången gick min 800 mil innan lampan tändes. Senast skedde det efter 165 mil.
Har nu kört 100 mil men undrar när den tänds nästa gång. En skitlösning kan man milt säga.
En gruppstämning med krav på åtgärder vore nog på plats.
 

Martin Svensson

HBK Medlem
Inlägg
302
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
9100
Medlemskap
2024
Sv: oljebyte efter 200 mil? Fiat style

Hej Bestliner
Ser att du inte har kvar din Fiat motor men undrar om du klarade dig utan att oljelampan tändes igen efter bytet av trycksensorerna?
Med vänlig hälsning,
Martin
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: oljebyte efter 200 mil? Fiat style

Hej Bestliner
Ser att du inte har kvar din Fiat motor men undrar om du klarade dig utan att oljelampan tändes igen efter bytet av trycksensorerna?
Med vänlig hälsning,
Martin

Hej
Den gick ok över semestern runt 700 mil efter oljebytet vilket ju var tur. Vi kom dock inte riktigt ända hem utan vid Varberg med ca 15 mil kvar på en lyckad semesterresa tändes lampan igen. Denna gång tyckte jag att det fick vara nog med bekymmer så jag bytte in bilen mot en beg Concorde med Iveco Daily bas. (utan partikelfilter:)). Det blev ju att ta ett stort värdefall då bilen köpts ny i en marknad med "svensk" prisnivå. Den "nya" bilen var prisatt på tysk nivå så bytet blev dyrt. Man måste dock kunna lita på bilen man kör för att kunna koppla av och njuta och det funkade inte längre med den gamla bilen. Jag väntade hela tiden på nästa fel och så kan man ju inte ha det. Troligen var det bara att släcka lampan efter oljebyte och köra vidare men det blir nästa ägares sak.
Givetvis gjorde jag affären hos Husbilslandet för dom skötte sig bra och jag är mycket nöjd efter bytet.:)
 
Toppen