• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya Ford Transit

F

F.d. 53505

Guest
Sv: Nya Ford Transit

Håller tommy med kör också en transit i jobbet 2010 har också rost på många ställen, mem jag den är bra att köra.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Nya Ford Transit

Låt bli att köra i saltsörja så rostar inte bilarna.

Mina första husbilar, mer än 30 år gamla hembyggen på MB skåpbilar, är fortfarande i drift och våra personbilar av årsmodellerna -97 och -00 är absolut rostfria.
Det går köra mer än 100 mil norrut, 20 mil söderut och västerut och 10 mil österut utan att träffa på vägsalt, så vi behöver inte känna oss instängda.

F.ö. så anser jag att detta är en av de mest missvisande trådarna i detta forum. Att en tråd spårar ur kan vara OK, men denna handlar nästan inte alls om den nya Ford Transit. De första husbilarna på detta nya chassie har visserligen presenterats nu under året, men det känns inte meningsfullt att ta upp i denna tråd, vilken jag har lurats att öppna gång på gång i hopp om att finna något om vad rubriken anger. Dags att stänga?

aake
 
F

F.d. 53227

Guest
Sv: Nya Ford Transit

Ford schlägt Fiat (Ford slår Fiat), så står det på omslaget till Reisemobil International, Juli 2014.
I artikeln inne i tidningen jämförs förarkomforten i två likvärdiga husbilar, baserade på respektive nya uppgraderade 2014 chassin.
Man konstaterar bla, att forden har betydligt bättre (erheblich bessere) körställning och sittkomfort.
 
Toppen