Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Inte så troligt.Fords ryckte och kvalitet är ju inte högre . Tyvärr får vi nog leva med fiatkvaliten
Det gäller ju bara här.På kontinenten har Transiten krönats med priser sen dom nye motorerna ock chassis dök upp 2006/07.Blant annat vunnit "van of the year" flera gånger.Bilar som stäms fram av åkarna som använder dom här distribusjonsbilarna.
Bäst kvalitè - comfort - lastkapasitè m.m,men som husbilar dyker dom knappast upp,då "proff-marknaden" prioriteras av Ford,som ej förmår att produsera särskilt mera i dagsläget.Sista undersøkningen 2013 från Tyska TÜV,konkluderade med att ju längre dom här distribusjonsbilarna körs,ju mer överlegsen var Ford kvalitetsmässig.
Alla kommer vi väl i håg dom härra Transiterna från 9-10 år tilbaks ock äldre.
Rost-holkar som spydde ut svart røk.Den tiden är förbi,men det dårliga ryktet lever,i fullt mån(hos oss)!! Synd men sant.
Dom här nya modellerna som nu är på väg ska Ni se blir MYCKET bra.
Så här spår Norska bil-pressen:
- Ford slår på stortrommen
Ottar
Frågan är bara om vi har råd att köpa 25-årsbilarna, för då bör ju också övrig utrustning vara på den nivån?
Ford prøvde seg med forrige generasjon Transit og fikk endel leveranser av et mykt platechassi med forhjulsdrift til endel franske husbilsbyggere som brukte disse til billigmodeller
Om vi har råd att betala vad det kostar att få kvalitet är givetvis en bra fråga.
I nuläget betalar vi ganska mycket och får underdimetionerade produkter som går sönder och skapar mycket bekymmer. Jag tycker vi blir lurade att lägga stora pengar på dålig kvalitet idag när vi köper stora bilar byggda på Fiat. Bilarna håller troligen bra upp drygt
3500kg och drygt 6,5 m. Över det borde de vara kraftigare byggda för att hålla bra.
1)De bilar du söker finns väl i viss mån, byggda på Iveco, Mercedes (ej sprinter) MAN m.fl.
2)Det säljs ett väldigt stort antal husbilar på Fiatbasis varje år?
De bilar du söker finns väl i viss mån, byggda på Iveco, Mercedes (ej sprinter) MAN m.fl.
Priserna blir dock oftast ett par till många hundra tusen högre, valet är fritt. Det skulle vara intressant att finna någon statistik på hur många det verkligen är som har onormala problem med sin FIAT, det säljs ett väldigt stort antal husbilar på Fiatbasis varje år?
Om du menar Mercedeschassiet med dubbelaxel bak så tror jag att det redan är nedlagt igen?
Frankia säljer i år 2014 modellerna 7900 och 8400 Boggie byggda på MB 619 Eurosprinter & AL-KO 6T chassi.