• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nordic

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Nordic

MEN ludde.
DU DET ÄR SOM MED SNYGGA TJEJER, DET BRUKAR INTE VARA MYCKET UNDER SKALET.
Mest kosmetika.
/Vidhem
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Nordic

MEN ludde.
DU DET ÄR SOM MED SNYGGA TJEJER, DET BRUKAR INTE VARA MYCKET UNDER SKALET.
Mest kosmetika.
/Vidhem

VARNING OFF TOPIC!!!! DÅLIGT BLONDINSKÄMT

En snygg blondin med hörlurar på huvudet kom in till frisören och ville bli klippt. Hon sade till frisören att han under inga omständigheter fick ta av henne hörlurarna.
Frisören klippte och klippte och efter en halvtimme hade han klippt allt utom just vid hörlurarna.

- Äsch, tänkte frisören, nu måste jag ta av henne hörlurarna.

Frisören tog av hörlurarna och blondinen föll död ner på golvet.

Frisören blev förtvivlad och visste inte var han skulle ta vägen. Vad hände, vad dog hon av? Han tog upp hörlurarna och i dem kunde han höra: Andas in, andas ut, andas in, andas ut..


--------------------

Det skulle ju givetvis, åtminstone i teorin, likaväl kunna ha varit en brunett eller kille...:msn_laugh:
 
F

F.d. 5333

Guest
Sv: Nordic

Det hade varit intressant och kul att få veta hur många som äger/kör Nordic och Kabe verkligen använder sina bilar året runt och köpt sina bilar just för detta ändamål!
Pilot

Sanningen är att troligen 0,1 % av kabe ägare använder bilen efter Augustis utgång. Nordic ligger på kanske oo,1 %. De som köper kabe köper den bilen för att de Tror att det är kvalitet, och den som tror kan vara lycklig tills vidare.
Nordic köper en del därför att servicen är toppen, vid köp och ev. rep.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Nordic

Sanningen är att troligen 0,1 % av kabe ägare använder bilen efter Augustis utgång. Nordic ligger på kanske oo,1 %. De som köper kabe köper den bilen för att de Tror att det är kvalitet, och den som tror kan vara lycklig tills vidare.
Nordic köper en del därför att servicen är toppen, vid köp och ev. rep.

..ah, äntligen vetenskapligt grundad information kring de svenska bilarnas vinteranvändning. Gilllar särskilt den begåvade jämförelsen mellan 0,1% och 00,1%.

Sen går jag i god för de Kabe och Nordic ägare jag känner. De har köpt sina bilar på väldigt goda grunder eftersom bilarna representerar de funktioner och den kvalite dom vill ha. Jag vågar nog påstå att om man köper en Kabe eller en Nordic handlar det om väldigt genomtänkta köp.

Nej LilKå, bättre kan du, men du är välkommen till klubben! :msn_wink:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Nordic

Tänk vad en tråd kan svänga från om det fanns någon som har erfarenhet av Nordic exp... till träreglar, kulhamrat, argos?, alde, inportpriser o.s.v.

Kan det vara så att en bil tillverkad ute i Europa måste kompleteras med vinterpaket för att kunna användas vintertid? Vi har själva en bil tillverkad i sydeuropa med luftvärme,vill nog inte ens prova den vintertid (Norrland).

Tommy R
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Nordic

Hej krinil.
Har du kollat upp lilkå, om han är välkommen i HBK?
/Vidhem
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Nordic

Tänk vad en tråd kan svänga från om det fanns någon som har erfarenhet av Nordic exp... till träreglar, kulhamrat, argos?, alde, inportpriser o.s.v.

Kan det vara så att en bil tillverkad ute i Europa måste kompleteras med vinterpaket för att kunna användas vintertid? Vi har själva en bil tillverkad i sydeuropa med luftvärme,vill nog inte ens prova den vintertid (Norrland).

Tommy R

Nja, bara för att den inte är tillverkad i Sverige behöver bilen inte nödvändigtvis kompletteras för att klara en vinter.
Det handlar om att köpa en bil med rätt utrustning bara.

Det finns gott om bilar från andra länder med samma utrustning och vinteregenskaper som de svenska. (Vad Vidhem än säger :msn_laugh:)


Snö och kyla är ju inget som vi i Sverige har patent på.
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Nordic

Temp. idag norr -35, mellersta Sverige(Jämtland-Västernorrland) -20 det motsvarar väl en normal Januari dag. Går det att hitta motsvarande temp. ute i Europa?
Tror att Vidhem har den bil som skulle klara sträng kyla bäst.

Tommy R
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Nordic

Jag vet inte temperaturen på andra platser ute i Europa men fortfarande så är det ju hur bilen är byggd och utrustad som avgör.

Jag är tveksam till att de airconditions som möjligen tillverkas och säljs i Etiopien automatiskt leverar mest kyla och är bäst bara för att det är väldigt varmt där.
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.464
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Nordic

Är det stora krav, för att få teckna ett köpekontrakt på en Nordic, efter som det säljs så få.
Eller är det som på Morganfabriken, det tillverkas några få, sen får man ställa sej i kö.
Och när man är först i kön, får man hämta ut sin bil, till pompa och ståt, efter några år.:msn_weird:
bosse b
 
Toppen