• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Musiktråden

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Många kända ansikten där, till och med Alex Lifeson var ju där!

Thunderstruck är väl en låt som gjorts i ett otal versioner, till och med i en Hillbilly version med Banjo (googla det :D)
Men detta är nog ett steg till! Fantastiska musiker som har riktigt roligt.

Vilken musikalitet!! Fantastiskt bra jobbat både med det musikaliska och klädsel. Man undrar ju lite hur de vågar gå på som det gör med svindyra instrument Jag gissar att det gick åt en häst till för att fixa nya stråkar till dem. Kul klipp!

Musik är verkligen underbart!!!
//Jocke
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Kommer ni ihåg denna fina hyllning till vår underbara huvudstad ;)
Jag läste någonstans att Doug var på resa till Sverige när han föll helt pladask för både staden, vattnet och människorna.
Han skrev då denna fina låt.


//Jocke
 

Nevisen

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025
Bara måste lägga in en till skön låt idag.
Ibland kan en "cover" bli lika bra som orginalet...nästan ;) Lika bra, fast på ett annat sätt.
Vem har inte plinkat på denna låt när man man var ung... Systrarna Heart och Co gör en fantastisk hyllning till orginalet, med "gubbarna" sittandes och digga och gråta bland publiken. Musik är Underbart!!

Dra på ljudet och njut!


//Jocke
Ja, denna är helt grym, har kollat på den ett antal gånger, blir nästan lika tårögd som Robert Plant när man ser "gubbarnas reaktion :)
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Ja, denna är helt grym, har kollat på den ett antal gånger, blir nästan lika tårögd som Robert Plant när man ser "gubbarnas reaktion :)
Ja det är en hyllning som heter duga :) Härligt med Bonham Jr på trummor också.
Även jag återkommer till denna tolkning ganska många gånger. Frugan fattar inte riktigt storheten...Hon har väl ledsnat på själva låten när hon har hört mig plinka...:p:p:po_O
 

Nevisen

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025
En fantastisk sångare från Kroatien, Dino Jelusick, multitalang som spelar både piano, bas, gitarr och har en gudomlig röst som han kan anpassa till att låta som Dio eller David Coverdale utan att anstränga sig speciellt mycket.

Nu under Covidpandemin har han spelat in en del låtar (covers) med andra kända musiker. David Coverdale fick upp ögonen för honom och nu är han medlem i Whitesnake och kommer backa Coverdale med sång som inte längre har orken / rösten samt spela keyboard, de ska ut på en sista "farwell turné", nästa år men det kan finnas en baktanke på att Whitesnake fortsätter med Dino, har sett många positiva reaktioner på detta.


 
F

F.d. 4220

Guest
nu är han medlem i Whitesnake och kommer backa Coverdale med sång som inte längre har orken / rösten
Förstår att han får täcka upp där! Mycket Coverdale i den rösten! Tack för den!!
Lite samma sak som Journey gjorde, när de hittade sin nya sångare i ett Journey coverband... :)
Kan ju önska att John Bon Jovi också gjorde det, för han har verkligen inte nån röst kvar efter alla år.

En anna multiinstrumentalist som är väldigt aktiv på Youtube och Spotify är Leo. En norrman som spelar in covers där han mestadels gör allt själv. Men ibland tar han in andra till hjälp. Denna låten tog det ett bra tag innan jag kände igen som nån radioskvallåt. Leos version är i min smak. Originalet, not so much. :)
Leo, med sin version av Dance Monkey:

 

Nevisen

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025
Förstår att han får täcka upp där! Mycket Coverdale i den rösten! Tack för den!!
Lite samma sak som Journey gjorde, när de hittade sin nya sångare i ett Journey coverband... :)
Kan ju önska att John Bon Jovi också gjorde det, för han har verkligen inte nån röst kvar efter alla år.

En anna multiinstrumentalist som är väldigt aktiv på Youtube och Spotify är Leo. En norrman som spelar in covers där han mestadels gör allt själv. Men ibland tar han in andra till hjälp. Denna låten tog det ett bra tag innan jag kände igen som nån radioskvallåt. Leos version är i min smak. Originalet, not so much. :)
Leo, med sin version av Dance Monkey:

Håller med, denna versionen var bra mycket bättre.
Dino har inte bara sysslat med covers, han har gjort mycket egen musik också bland annat med sitt egna band Animal Drive och mycket annat.
Kolla detta klippet på vilken kapacitet han har i rösten:
 
F

F.d. 4220

Guest
Ahh, Han matchar både Coverdale och Ian Gillan.
Ja bra klipp i rösten. Får leta efter en inspelning där han gör hela.

Hörde en version med DP från 2002 igår och Gillan kunde fortfarande göra den låten rättvisa då. :)
 

Raasken

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
26429
Medlemskap
2025
Lazy, av och med gruppen Deep Purple,
var en populär favorit i början på 1970-talet.
Albumet heter Machine Head (Topplock?)
Vinylen står i hyllan, men var är spelaren... ?
Nu finns det en energisk cover som jag verkligen gillar.
Den fine, nye Bluesmannen, Joe Bonamassa (eminent sologitarr)
och Jim Barnes (inlevelsefull sång).
Plus ett helt gäng fantastiska och erfarna musiker,
keyboardisten är magisk!
Det introt skojar man absolut inte bort!!
Kolla in vilket fokus och enorm koncentration som alla uppvisar,
superproffs!
Kan även nämnas att Joe Bonamassa har, eller möjligen haft
ett förhållande med en fantastisk Bluessångerska, Beth Hart.
You-tuben har många fina låtar med paret tillsammans.
Nåväl, kollar man noga på basisten så ser man ganska enkelt
att det måste vara en tvillingbror till vår eminente medlem,
multi-talangen, Knud Grönäng.
Norges svar på den Schweiziska fällkniven... :) :)

 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
En fantastisk sångare från Kroatien, Dino Jelusick, multitalang som spelar både piano, bas, gitarr och har en gudomlig röst som han kan anpassa till att låta som Dio eller David Coverdale utan att anstränga sig speciellt mycket.

Nu under Covidpandemin har han spelat in en del låtar (covers) med andra kända musiker. David Coverdale fick upp ögonen för honom och nu är han medlem i Whitesnake och kommer backa Coverdale med sång som inte längre har orken / rösten samt spela keyboard, de ska ut på en sista "farwell turné", nästa år men det kan finnas en baktanke på att Whitesnake fortsätter med Dino, har sett många positiva reaktioner på detta.


Fantastisk sångare!
Tack för klippen ;)

//Jocke
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Lazy, av och med gruppen Deep Purple,
var en populär favorit i början på 1970-talet.
Albumet heter Machine Head (Topplock?)
Vinylen står i hyllan, men var är spelaren... ?
Nu finns det en energisk cover som jag verkligen gillar.
Den fine, nye Bluesmannen, Joe Bonamassa (eminent sologitarr)
och Jim Barnes (inlevelsefull sång).
Plus ett helt gäng fantastiska och erfarna musiker,
keyboardisten är magisk!
Det introt skojar man absolut inte bort!!
Kolla in vilket fokus och enorm koncentration som alla uppvisar,
superproffs!
Kan även nämnas att Joe Bonamassa har, eller möjligen haft
ett förhållande med en fantastisk Bluessångerska, Beth Hart.
You-tuben har många fina låtar med paret tillsammans.
Nåväl, kollar man noga på basisten så ser man ganska enkelt
att det måste vara en tvillingbror till vår eminente medlem,
multi-talangen, Knud Grönäng.
Norges svar på den Schweiziska fällkniven... :) :)


Bonamassa....Mmmm,. Fantastisk gitarrist!

Musik behöver ju inte alltid vara komplicerad. Kommer ni ihåg The Tubes? Det var glardock det :)


//Jocke
 

Nevisen

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025
Jag fortsätter och spinner vidare på på denna fantastiska sångaren Dino, finns nog inget han inte klarar att sjunga med perfektion, så tonsäker
 
Toppen