• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Musiktråden

F

F.d. 4220

Guest
Tack för den länken! Det var väldigt mycket 80-tal där, med vibbar av både Journey, Bon Jovi med flera.
Tänkte också på detta 80 talsband som var väldigt bra. här med en typisk 80-talsballad:

Jag lyssnar annars mest på rock från detta århundrade, med djupdykningar bakåt i tiden emellanåt.
Men jag får nog börja en egen tråd för länkar till Halestorm, Disturbed, Slipknot m.fl.... :)
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Tack för den länken! Det var väldigt mycket 80-tal där, med vibbar av både Journey, Bon Jovi med flera.
Tänkte också på detta 80 talsband som var väldigt bra. här med en typisk 80-talsballad:

Jag lyssnar annars mest på rock från detta århundrade, med djupdykningar bakåt i tiden emellanåt.
Men jag får nog börja en egen tråd för länkar till Halestorm, Disturbed, Slipknot m.fl.... :)
Ja visst är det härligt med lite glamrock från 80-talet ibland. Härligt klipp du lade upp!

//Jocke
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Bara måste lägga in en till skön låt idag.
Ibland kan en "cover" bli lika bra som orginalet...nästan ;) Lika bra, fast på ett annat sätt.
Vem har inte plinkat på denna låt när man man var ung... Systrarna Heart och Co gör en fantastisk hyllning till orginalet, med "gubbarna" sittandes och digga och gråta bland publiken. Musik är Underbart!!

Dra på ljudet och njut!


//Jocke
 
F

F.d. 4220

Guest
Men det finns också exempel där covern är bättre än originalet.
Mighty Quinn med Manfred Manns Earthband klår Bob Dylans egen version.

 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Det finns så otroligt mycket bra musik därute. Har man bred smak finns det alltid något för varje tillfälle och stämning.
Vissa låtar avnjutes allra bäst på dansgolvet efter några glas med polarna. Tyvärr är det ju ingen av dom som orkar vara uppe längre än till 12 nuförtiden. dunno.gif

 
F

F.d. 4220

Guest
Då ämnet just nu är covers, så tänkte jag att det kan vara passande att plocka upp bandet som delades av @Roger67 en eller två sidor tidigare här, Lynyrd Skynyrd.
Så här är en speciell cover av Simple man, med Shinedown.

 
F

F.d. 4220

Guest
Många kända ansikten där, till och med Alex Lifeson var ju där!

Thunderstruck är väl en låt som gjorts i ett otal versioner, till och med i en Hillbilly version med Banjo (googla det :D)
Men detta är nog ett steg till! Fantastiska musiker som har riktigt roligt.

 
Toppen