• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Musiktråden

F

F.d. 58689

Guest
Vill gärna slå ett slag för det lokala Framåt-Fredag-gänget! De är såå duktiga på att skriva om populära låtar, till dagsaktuella låtar!! Eller lyssna på ort-melodifestivalen!
Ge dem åtminstone en kvart av din tid och lyssna på 3-4 låtar!!!
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Om man gillar Dire Straits så är dessa grabbar nästan lika duktiga. Ett svenskt coverband som vi sett ett par gånger.
Jag har varit på väg för att se dem live vid några tillfällen, men av olika anledningar har det inte blivit av... :( De har fått mycket bra kritik från väldigt mång. Jag bara måste få till att kika på dem när denna covid skit är över!


Appropå när covid är över. Detta är en skön låt som bara växer ju fler gånger man hör den.



Man längtar

//Jocke
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Detta är en låt som ger mig ståpäls varenda gång jag hör den i ett liveframträdande som här.
Jag tas direkt tillbaka till Scandinavium 77...

Fantiska Brian May!!

Kommer ni ihåg denna då :) Fin hyllning till en avliden Elvis.

Även Danny kan sjunga! I vissa partier skrämmande likt den person som hyllas..

//Jocke
 
Senast ändrad:

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Jag är lite mer för nyare rock, dvs rock från 80-talet.

Här är ett tips på en grupp som spelar riktigt skön 80-tals rock.
Jag har full förståelse om många tycker att denna typ av musik är blaha, blaha, men jag har lyssnat (och spelat) detta album mycket under min uppväxt.


Länken leder till hela albumet som heter "Samurai" I mitt tycket ett helt fantastiskt album ;)
Av någon anledning är det ganska lång tystnad mellan låtarna, men nästa låt kommer efter en stund.

//Jocke
 
Toppen