• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Musiktråden

F

F.d. 4220

Guest
Jag såg The Tubes live när det begav sig. Det var en märklig upplevelse...
Jonny Lang hade en skön röst. Får kolla in det mer.

Detta är ett band som jag lyssnade mycket på när det begav sig. Tyvärr blev det bara två album, de hade svårt att få ihop sina kalendrar vad det verkade (alla var även med i andra band).
Många känner igen minst en eller kanske två av medlemmarna i Damn Yankees.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Vet inte riktigt om detta klipp hör till denna tråd egentligen...Men med tanke på allt det dystra som pågår i andra trådar gällande kommande årsmöte etc kanske detta kan liva upp tillvaron för en stund i alla fall;)

OBS! Språket är mycket ovårdat. Känsliga bör ej se detta klipp ;)

Här leker man musik!

//Jocke
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Det fick bli ett till klipp med temat bra texter.
Blomman släppte en platta som jag har lyssnat mycket på genom åren. Framför allt detta spår, men även Ja må´ru leva har skön text. Härliga låtar.



Trevlig helg!

//Jocke
 
Senast ändrad:

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Jag såg The Tubes live när det begav sig. Det var en märklig upplevelse...
Jonny Lang hade en skön röst. Får kolla in det mer.

Detta är ett band som jag lyssnade mycket på när det begav sig. Tyvärr blev det bara två album, de hade svårt att få ihop sina kalendrar vad det verkade (alla var även med i andra band).
Många känner igen minst en eller kanske två av medlemmarna i Damn Yankees.
Har inside outside med The tubes. Kanonplatta. Jonny Lang var 16 år när han släppte sin första platta bl a If this is love ovan
 
F

F.d. 4220

Guest
Alltså. Ibland dyker man ner i youtubes kaninhål och efter att ha botaniserat en del så hittar man plötsligt en diamant!

Detta hittade jag igår, efter att surfat runt och denna typ av bluesrock är som en rak höger i solar plexus (på ett bra sätt).

Så Smantha Fish är ett namn jag kommer att ha ögonen på framöver.
Extra plus för hennes häftiga fyrsträngade slidegitarr!

 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Ja, visst är youtube en riktig skatt på många sätt;)


Tänkte lite till gällande covers på Bowie... Det finns en till som kan mäta sig med honom...nästan :)
Allas vår Janne Åström. Jösses vad den karln kan sjunga!



Skickar till ytterligare en cover som han medverkar på



//Jocke
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Här kommer en version på en av det bästa covertolkningarna någonsin enl.mig
Även jag håller med! Underbar tolkning!

För er som ännu inte upptäckt The Bacon Brothers, kommer här ett smakprov Kevin Bacon är inte bara en lysande skådis, han är även helt ok musiker. Just i denna låt hjälper de ett annat syskonpar The Bellamy Brothers. Än skön upptempolåt ;)
Jag har The best of Baconbrothers på spotify. Man behöver lyssna några gånger. Sedan är man fast :)



//Jocke
 
Toppen