Sv: Motorn har fått spader!!!!
Har prøvet målingen hos MF lokalt, og de var godt under grenseverdiene.
På biler der EGR er styrt slik at ECU gir feilkode ved manuell deaktivering, kan man ofte lage en blendeplate i stål, som man skrur inn mellom eksosmanifold og EGR ventil på egnet sted som blending.
Deaktiver EGR som beskrevet om det er mulig(ikke alle merker har muligheten), kjør uten EGR mellom kontrollene, og før besiktning koble den til (vacumslangen). På Fiat 2,3 multijet er dette gjort på sekunder.
Da er man sikret en problemfri drift over lang tid, ren motor innvendig, samt en EGR ventil som er i orden ved hver kontroll i årene framover.

Hej Rusken!
Vad händer med dina avgasvärden, om man gör som du säger. Klarar motorn besiktningens avgaskontroll?
Roadglider
Har prøvet målingen hos MF lokalt, og de var godt under grenseverdiene.
På biler der EGR er styrt slik at ECU gir feilkode ved manuell deaktivering, kan man ofte lage en blendeplate i stål, som man skrur inn mellom eksosmanifold og EGR ventil på egnet sted som blending.
Deaktiver EGR som beskrevet om det er mulig(ikke alle merker har muligheten), kjør uten EGR mellom kontrollene, og før besiktning koble den til (vacumslangen). På Fiat 2,3 multijet er dette gjort på sekunder.
Da er man sikret en problemfri drift over lang tid, ren motor innvendig, samt en EGR ventil som er i orden ved hver kontroll i årene framover.
Senast ändrad: