På Fiat är det vanligt att kylvätskepumpen drivs av kamremmen.Nu blandar du väl ihop kamremmen med aggregatremmen, på de flesta motorer drivs ju inte vattenpumpen av kamremmen?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
På Fiat är det vanligt att kylvätskepumpen drivs av kamremmen.Nu blandar du väl ihop kamremmen med aggregatremmen, på de flesta motorer drivs ju inte vattenpumpen av kamremmen?
På Fiat är det vanligt att kylvätskepumpen drivs av kamremmen.
Jag vet bara att motorn varit nedplockad och som jag fattade det flyttad till ett lab för test/motoranalys som skulle ta 6 tim, kanske i testbänk? Jag har även bilder uppifrån där man plockat av topplocket, man ser kamaxel, ventil- och cylinderhål. Jag tycker också att det ser ut som märken på kolven, ventiler i ogynnsamt läge vid brottet?
Jag vet även att reparationen går lös på närmare 80 tkr (7000 €, enligt verkstadsofferten).